آتی کاوان پارس حذف 100 هزار دفترچه بیمه در خراسان شمالی در طرح برطرف همپوشانی - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در طرح برطرف همپوشانی بیمه، حدود ۱۰۰ هزار دفترچه بیمه سلامت در استان حذف شده است.

محسن رعنایی در گفت و گو با خبرنگاران، تعداد بیمه شدگان سلامت در این استان ۶۰۵ هزار نفر اظهار داشت و اضافه نمود: البته به نظر می رسد رقم بیش از آن باشد اما هنوز اعداد تایید نشده است.

وی از اجرای طرح پوشش پایه بیمه اجباری نیز اطلاع داد و اظهار کرد: قرار بر این است تا این طرح در آبان ماه امسال برگزار گردد.

رعنایی ادامه داد: در چند سال گذشته طرح بیمه رایگان اجرایی شد و طی این طرح ۱۷۵ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در این میان تعدادی از افراد از بنیه اقتصادی برخوردار بودند اما به صورت رایگان تحت پوشش قرار داشتند که یک نقص محسوب می گردد.

این مقام مسئول شرح داد: طی اجرای این طرح افراد بر اساس طبقه بندی دهک های درآمد تحت پوشش قرار می گیرند و این به آن معناست که بعضی به طور کاملا رایگان بیمه می شوند و سایر افراد نیز باید ۵۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه ها را باید پرداخت نمایند.

وی توضیح داد: در حال حاضر از تعداد بیمه شدگان سلامت استان، ۴۲۰ هزار نفر در روستاها و ۱۰۴ هزار نفر نیز در اطراف و داخل شهرها به صورت کاملا رایگان تحت پوشش قرار دارند.

به گفته وی، حدود ۸۵ درصد از بیمه شدگان سلامت استان به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 104 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.