آتی کاوان پارس خوب غذا خوردن با افزایش سن بخش دو - آتی کاوان پارس

ویتامین ها و مواد معدنی مهم با افزایش سن

اب. با افزایش سن، ممکن است بیشتر در معرض کم آبی بدن قرار بگیرید، زیرا احساس تشنگی شما چندان تیز نیست. به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از عفونت مجاری ادراری، یبوست و حتی سردرگمی، به طور منظم آب بنوشید.

 

ویتامین B. پس از ۵۰ سالگی، معده شما اسید معده کمتری تولید می کند و جذب ویتامین B-12 را دشوارتر می کند. این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت خون و اعصاب لازم است. مقدار توصیه شده روزانه (۲٫۴ میکروگرم) B12 را از غذاهای غنی شده یا مکمل های ویتامین دریافت کنید.

 

ویتامین D. با افزایش سن، پوست شما در سنتز ویتامین D کارایی کمتری دارد، بنابراین در مورد مکمل رژیم غذایی خود با غذاهای غنی شده یا مولتی ویتامین ها، به خصوص اگر چاق هستید یا در معرض نور خورشید قرار دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

 

با افزایش سن با تغییر نیازهای غذایی کنار بیایید

هر فصل از زندگی تغییرات و تنظیماتی را در بدن شما به ارمغان می آورد. درک آنچه اتفاق می افتد به شما کمک می کند تا نیازهای تغذیه ای و رژیم غذایی خود را کنترل کنید.

 

تغییرات فیزیکی که می تواند بر رژیم غذایی شما تأثیر بگذارد

متابولیسم. هر سال در سن بالای ۴۰ سال، متابولیسم ما کند می شود و اغلب از نظر بدنی کمتر فعال می شویم. این امر باعث می‌شود که برای جلوگیری از افزایش وزن، رعایت عادات غذایی سالم و ورزش مهم‌تر شود.

 

تضعیف حواس افراد مسن در ابتدا حساسیت خود را نسبت به مزه های شور و تلخ از دست می دهند، بنابراین ممکن است تمایل داشته باشید که غذای خود را بیشتر از قبل نمک بزنید – حتی اگر سالمندان نسبت به افراد جوان به نمک کمتری نیاز داشته باشند. از گیاهان، ادویه ها و روغن های سالم مانند روغن زیتون برای چاشنی غذا به جای نمک استفاده کنید.

 

داروها و بیماری. برخی از مشکلات سلامتی یا داروها می‌توانند بر اشتها تأثیر منفی بگذارند یا بر طعم تأثیر بگذارند و دوباره افراد مسن را به مصرف بیش از حد شکر یا نمک سوق دهند. با پزشک خود صحبت کنید.

 

گوارش. به دلیل کند شدن سیستم گوارش، با افزایش سن، بزاق و اسید معده کمتری تولید می‌شود و پردازش برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند B12، B6 و اسید فولیک برای بدن دشوارتر می‌شود که برای حفظ هوشیاری ذهنی ضروری هستند. و گردش خون خوب مصرف فیبر خود را افزایش دهید و با پزشک خود در مورد مکمل های احتمالی صحبت کنید.

 

تغییرات سبک زندگی که می تواند بر رژیم غذایی رژیم آنلاین شما تأثیر بگذارد

تنهایی و افسردگی. برای برخی، احساس ناراحتی منجر به نخوردن می شود و در برخی دیگر ممکن است باعث پرخوری شود. به اشتراک گذاشتن وعده های غذایی با افراد دیگر می تواند پادزهر موثری برای تنهایی باشد. با دوستان یا همسایگان تماس بگیرید—همه عاشق یک غذای خانگی هستند و اکثر افرادی که تنها زندگی می کنند در یک قایق با شما هستند. کسی باشید که دست دراز می کند و یخ را می شکند.

 

مرگ یا طلاق. اگر به تازگی مجرد هستید، ممکن است به آشپزی عادت نداشته باشید یا علاقه کمی به تهیه غذا برای خودتان نداشته باشید. با این حال، پختن وعده های غذایی خود می تواند به شما کمک کند که مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرید. کلید آشپزی برای یک فرد این است که بر چند مهارت اساسی تسلط داشته باشید و در تهیه غذاهایی رژیم آنلاین که به طور خاص برای شما کار می کنند خلاق باشید.

 

زندگی با بودجه محدود با رعایت نکات صحیح و کمی برنامه ریزی می توان از غذاهای سالم و ارزان لذت برد. اغلب، صرفاً با حذف غذاهای ناسالم و فرآوری شده، می توانید به اندازه کافی بودجه خود را آزاد کنید تا از غذاهای سالم تر و با کیفیت تر لذت ببرید.

 

درک سوء تغذیه

سوءتغذیه یک مسئله حیاتی برای سلامتی در میان سالمندان است که ناشی از خوردن غذای کم، مواد مغذی بسیار کم و مشکلات گوارشی مرتبط با افزایش سن است. سوء تغذیه باعث خستگی، افسردگی، ضعف سیستم ایمنی، کم خونی، ضعف، مشکلات گوارشی، ریوی و قلبی می شود.

برای جلوگیری از سوء تغذیه با افزایش سن:

 

غذای پر از مواد مغذی بخورید.

غذای خوش طعمی در دسترس داشته باشید

میان وعده بین وعده های غذایی.

تا حد امکان با شرکت غذا بخورید.

برای تهیه غذا کمک بگیرید.

به عنوان یک بزرگسال مسن‌تر، بر موانع خوب غذا خوردن غلبه کنید

بیایید با آن روبرو شویم، دلیلی وجود دارد که چرا بسیاری از ما هر روز با تغذیه مغذی مشکل داریم. گاهی اوقات خوردن غذای ناسالم سریعتر یا راحت تر است. اگر برای شروع یک برنامه غذایی سالم مشکل دارید، این نکات می توانند به شما کمک کنند:

 

کاهش اشتها را تقویت کنید

با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید آیا از دست دادن اشتها می تواند به دلیل مصرف دارو باشد و آیا می توان دارو یا دوز را تغییر داد. از تقویت کننده های طعم طبیعی مانند روغن زیتون، کره، سرکه، سیر، پیاز، زنجبیل و ادویه ها استفاده کنید رژیم آنلاین تا اشتهای خود را افزایش دهید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 107 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.