آتی کاوان پارس طرز تهیه پیتزا میوه ای خنک و خوشمزه - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، این جا تهران و گرمی هوا در ماه مرداد به اوج خودش رسیده است؛ برای جبران این گرما یک پیشنهاد جذاب و خنک برایتان داریم. پیتزا میوه ای! یک دسر خوشمزه، مقوی و پر از میوه های تابستانی که به دلخواه خودتان می توانید روی پیتزا بچینید. برای تهیه پنیر این پیتزای جذاب هم از خامه و پنیر خامه ای شکلاتی استفاده کردیم، تا علاوه بر زیباتر شدن شکل دسر، لذت طعم شکلات کنار میوه را هم حس کنید. همراه کتاب کاله باشید.

  • مواد لازم برای تهیه پیتزا میوه

کره ۵۰ گرم

عسل دو قاشق سوپ خوری

آرد دو پیمانه

مایه خمیر ۱۰ گرم

تخم مرغ یک عدد

شیر کم چرب خرید آنلاین نصف پیمانه

پنیر لبنه شکلاتی آنا خرید آنلاین یک عدد

خامه فرادما خرید آنلاین ۱۰۰ گرم

شکر قهوه ای نصف پیمانه

کیوی، توت فرنگی، پرتقال و آلبالو به مقدار لازم

  • طرز تهیه پیتزا میوه ای

مرحله اول

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا تمام مواد را آماده کنید و کنارتان قرار دهید.

مرحله دوم

یک کاسه متوسط بردارید. کره، عسل، آرد، مایه خمیر و تخم مرغ و شیر را به ترتیب داخل آن بریزید. حالا به یاری یک قاشق چوبی آغاز کنید مواد را آرام با هم مخلوط کنید تا خمیری صاف و نرم به دست بیاورید. خمیر را کمی ورز دهید و حدود یک ساعت کنار بگذارید تا کمی استراحت کند.

مرحله سوم

بعد از گذشت یک ساعت سراغ مرحله بعدی از تهیه پیتزا میوه می رویم. روی سطح کارتان مقداری آرد بپاشید. خمیر را به یاری وردنه پهن کنید تا قطر آن یک سانتی متر گردد. قالب پیتزا را کمی چرب کنید و خمیر را داخل قالب قرار دهید. دورتادور خمیر را به یاری قلمو آشپزی عسل بمالید و قالب را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید.

مرحله چهارم

در این فاصله سراغ درست کردن مواد روی خمیر می رویم. یک کاسه بردارید. پنیر خامه ای شکلاتی، خامه و شکر قهوه ای را با همزن برقی مخلوط کنید تا کاملا نرم و یکدست گردد.

مرحله پنجم

بعد از گذشت نیم ساعت خمیر را از فر بیرون آورده و روی ظرفی که می خواهید پیتزا را داخل آن سرو کنید، قرار دهید. کرم شکلاتی را روی پیتزا بریزید و پخش کنید. حالا نوبت چیدن میوه ها روی پیتزا است. ما از کیوی، توت فرنگی، آلبالو و پرتقال استفاده کردیم. میوه ها را به سلیقه خودتان برش دهید و روی سطح پیتزا بچینید. نوش جان!

ویدیو

منبع: کتاب کاله

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 105 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها