آتی کاوان پارس مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران افتتاح شد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سامانه ۱۹۰ استان تهران با بیان این مرکز بیش از ۲۰ سال سابقه دارد، گفت: این مرکز برای اولین بار در معاونت غذا و دارو یا سازمان غذا و دارو شکل گرفت که در زمینه عوارض دارویی، تداخلات دارویی و غیره فعال بود، سپس به مرور زمان این مراکز در دانشگاه های علوم پزشکی نیز ایجاد شدند.

وی با بیان اینکه مراکز پاسخ گویی دارو و سموم در بیش از ۷۰ درصد دانشگاه های علوم پزشکی کشور دایر است، اظهار کرد: پاسخگویی مناسبی از طریق سامانه ۱۹۰ در دانشگاه ها اعمال می گردد. در این مراکز افراد پاسخگو نیز آموزش های لازم را دیده اند و یاری های زیادی را به افزایش آگاهی مردم و افراد متخصص می نمایند.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست های دولت و وزارت بهداشت مبنی بر انتقال خدمات از ستاد به صف و دانشگاه های علوم پزشکی، بیان کرد: نظر به اینکه این خدمات کاملا علمی است، مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه های ۱۳ آبان منتقل شد.

خیراندیش با بیان این که حجم کاری مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران بالاست و تماس های شهرستان ها نیز بعضا به این مرکز متصل می گردد، اضافه کرد: با توجه به بالا بودن تعداد تماس ها مقرر شد این مرکز برون سپاری گردد، که بر این اساس آنالیز های علمی این اقدام چندین ماه به طول انجامید و در نهایت امروز مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه های ۱۳ آبان منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه ۱۹۰ همچنان در سازمان غذا و دارو مستقر خواهد بود، اظهار داشت: این سامانه در حوزه اطلاعات دارویی فعال خواهد بود که انتظار می رود با این اقدام شاهد ارتقای کمی و کیفی این سامانه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 98 views بار دسته بندی : سلامتی و پزشکی تاريخ : 29 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.