آتی کاوان پارس مینسک میزبان نشست سران و مقامات رادیو و تلویزیون همسود - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، نشست مشترک شورای سران رادیو و تلویزیون و شورای اداری پایگاه اطلاع رسانی بین دولتی همسود به میزبانی بلاروس اواخر ماه جاری میلادی برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، نشست مشترک شورای روسای سازمان های رادیو تلویزیون و شورای اداری پایگاه اطلاع رسانی بین دولتی کشورهای همسود ۲۰ ژوئن به میزبانی بلاروس در پایتخت این کشور برگزار می گردد.

شرکت نمایندگان این نشست ها مسائل مربوط به پوشش اطلاعاتی تجلیل از هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم از جمله امکان ایجاد و اجرای برنامه های مشترک به مناسبت این جشن و پوشش مراسم سال کتاب در قلمرو کشورهای همسود را آنالیز می نمایند.

آنالیز موضوعات مربوط به فعالیت پایگاه اطلاع رسانی بین دولتی همسود و گذار به پخش دیجیتال از جمله دیگر موضوعاتی می باشند که در مینسک مورد بحث و آنالیز قرار می گیرند.

شورای سران سازمان های دولتی و اجتماعی رادیو تلویزیون کشورهای عضو همسود در سال ۲۰۰۷ میلادی ایجاد و نمایندگان کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان عضو آن می باشند.

وظایف اصلی این شورا هماهنگی فعالیت مشترک سازمان های رادیو تلویزیون کشورهای همسود، آماده سازی و اجرای پروژه های چند جانبه و مراسم ها در زمینه بخش تلویزیونی، برگزاری سیاست هماهنگ در زمینه تجهیزات فنی و فرآیند های خلاقانه، تهیه پیشنهادات تنظیم قانونی مبادلات رادیو تلویزیونی بر اساس اصول پایگاه های چندجانبه می باشد.

اتحادیه کشورهای مستقل مشترک المنافع پس از فروپاشی شوروی سابق شکل گرفت. بیانیه تاسیس این اتحادیه در ۲۱ دسامبر ۱۹۹۱ (۲۰ آذر ۱۳۸۰) در آلماتی توسط رهبران آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، مولداوی، روسیه، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و اوکراین امضا شد.

عضویت گرجستان دراین اتحادیه به دنبال تصمیم رسمی روسای جمهور کشورهای عضو در ۳ دسامبر ۱۹۹۳ (۱۲ آذر ۱۳۸۲) و به دنبال درخواست ادوارد شواردنادزه رئیس جمهور گرجستان در ۸ اکتبر ۱۹۹۳ (۱۶ مهر۱۳۸۲) صورت گرفت.

بیش از ۷۰ درصد بودجه جامعه مشترک المنافع توسط روسیه پرداخت می گردد هزینه می گردد.

ح

منبع: خبرگزاری فارس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها