آتی کاوان پارس نسبت پایین ثبت نام کتب درسی در مناطق محروم، نحوه ورود خیران برای تامین کتب نیازمندان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی از ورود خیرین برای تامین کتب درسی دانش آموزان محروم و آسیب پذیر و هدفمندسازی توزیع یاری های حمایتی برای خرید کتب درسی از سال آینده اطلاع داد.

علی باقرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از اقدامات در دست انجام که برنامه ریزی هایی پیرامون آن اجرا شده است مشارکت خیرین در حوزه کتب درسی است اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم از سال آینده این امکان را فراهم و استفاده بهتری از مشارکت خیرین برای تامین کتاب های درسی دانش آموزان مناطق محروم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر نسبت ثبت نام و فروش کتب درسی در مناطق محروم پایین تر است و شاید یک علت آن مسائل معیشتی و مالی خانواده ها بویژه در میان آنهایی باشد که چند فرزند محصل دارند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه این امکان را از سال آینده در سامانه فروش و توزیع مواد یاری آموزشی فراهم خواهیم کرد که خیرین بتوانند دانش آموزان نیازمند را که مایل به یاری به آنها هستند را حتی به تفکیک شهرستان ، منطقه و مدرسه انتخاب و هزینه کتاب را واریز نمایند گفت: مجموع دانش آموزان آسیب پذیر را در ۱۰ گروه سازماندهی کردیم که دانش آموزان با سرپرست مادر، دانش آموز بدسرپرست، ایتام، معلولان، روستائیان و عشایر، اتباع و … از این جمله اند.

باقرزاده ادامه داد: یک ردیف اعتباری برای یاری دانش آموزان مناطق محروم داریم که سال جاری هشت میلیارد تومان بود و بر اساس قیمت کتب درسی دانش آموزان مناطق محروم با تخفیف از ۵۰ تا ۱۰۰ در صد ارائه می گردد، البته کتب تمام دوره های تحصیلی در سیستان و بلوچستان رایگان است و حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و این امر به منظور جلوگیری از کاهش نرخ پوشش تحصیلی از سال های قبل انجام می شده است.

وی با بیان اینکه این اقدام پسندیده است اما یک هدفمندی در این نوع یارانه دهی باید وجود داشته باشد عنوان نمود: زیرا دانش آموزان محروم در نقاط دیگر کشور از جمله در اطراف تهران هم نیازمند یاری برای تحصیل هستند. یکی از کارنمودهای سامانه هدفمند کردن همین حمایت ها است؛ نه اینکه بخواهیم توزیع رایگان کتاب های سیستان و بلوچستان را قطع کنیم، بلکه دانش آموزان محروم سایر مناطق را نیز شناسایی نموده و از آنها پشتیبانی می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 100 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها