آتی کاوان پارس نشست پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، صدوپنجاه ونهمین نشست یکشنبه های انسان شناسی و فرهنگ با موضوع پژوهش مردم شناختی و فیلم مستند: نگاهی به روستای طالب آباد، پنجاه سال بعد در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صدوپنجاه ونهمین نشست یکشنبه های انسان شناختی و فرهنگ با موضوعپژوهش مردم شناختی و فیلم مستند: نگاهی به روستای طالب آباد، پنجاه سال بعد روز یکشنبه ۱۴ بهمن ۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۱۹در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

در این نشست فیلم طالب آباد اثر فرهاد ورهرام، که قسمتی از مجموعه ۱۳ قسمتی خاطرات روستاست، با حضور و سخنرانی کارگردان نمایش داده می شود.

مونوگرافی ده طالب آباد، نام اثری از استاد جواد صفی نژاد است که در سال ۱۳۴۵ از طریق موسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی دانشگاه تهران منتشر شد. این کتاب به یکی از الگوهای اساسی نوشتار مونوگرافیک (تک نگاری) در ایران تبدیل شد. در این کتاب استاد صفی نژاد ، عضو بازنشسته گروه انسان شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، با دقت تمام توصیفی کامل از روستا و مردمان و تمام روابطش ارائه داده اند. فرهاد ورهرام که خود در آن سالها با این موسسه و زنده یاد دکتر نادر افشار نادری همکاری می کرد، پس از پنجاه سال، به این روستا بازمی شود تا تحول این نیم قرن و موقعیت کنونی آن را وارسی کند.

منبع: همشهری آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 113 views بار دسته بندی : فرهنگ و هنر تاريخ : 29 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها