آتی کاوان پارس 8 روش برای جلب توجه رئیس تان که بسیار موثر هستند - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، در این مطلب راهکارهایی ساده برای جلب اعتماد مدیرتان در محیط کار را مطرح نموده ایم.

به گزارش، اگر می خواهید در محیط کاری خود ارتباط موثرتری با مدیرتان داشته باشید، باید اعتماد او را به دست آورید. اما این امر چگونه ممکن است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب همراهمان باشید.

شما باید اهداف تان را با مدیرتان در میان بگذارید. اگر هدف شما با هدفی که مدیرتان در سر دارد تفاوت داشته باشد، دیر یا زود با هم به مشکل بر می خورید. به عنوان مثال ممکن است شما سخت کاری کنید، اما چون نتیجه ای که شما می گیرید با نتیجه ای که مدیرتان انتظار دارد یکی نیست، او تصور می نماید که شما هیچ فایده ای برای مجموعه او نداشته اید؛ بنابراین نه تنها از انتظاراتی که او در سر دارد مطلع شوید، بلکه اهداف خودتان را هم به زبان آورید. این کار را نه یک بار بلکه باید هر چند وقت یک بار انجام دهید تا نتیجه ای مطلوب بگیرید.

این که از دیگران درخواست یاری کنید، اصلا بد نیست، مدیر شما هم به هدف پیشرفت شرکت مطمئنا دست رد به سینه تان نخواهد زد، اما بهتر است که قبل از بیان هر نوع درخواستی، خودتان همه کوشش تان را برای حل مشکل انجام دهید. راه های مختلف را امتحان کنید و خلاصه ای از هر کدام را بنویسید و در نهایت پیشنهادی که در سر دارید را نیز بیان کنید تا مدیرتان بداند که شما همه کوشش تان را نموده اید، حتی اگر به نتیجه ای مطلوب نرسیده اید.

ما آدمیم و آدم هم جایز الخطا، اما این که شما یک اشتباه را چند بار تکرار کنید، دیگر کوتاهی خودتان است و می تواند اعتماد مدیرتان را از بین ببرد. این که شما چند اشتباه مختلف را مرتکب شوید، خیلی بهتر از زمانی ست که یک اشتباه را بار ها تکرار کنید؛ بنابراین اگر می خواهید اعتماد مدیرتان به شما از بین نرود، نسبت به اشتباهات تان محتاط تر باشید.

اگر شما بخواهید اعتماد مدیرتان را به دست آورید، باید زبان او را یاد بگیرید و با همان زبان با او سخن بگویید. به عنوان مثال اگر مدیرتان به جزئیات بیش از کلیات اهمیت می دهد، شما نیز باید مسایل را با جزئیات برای او بازگو کنید. لازم نیست که حرف هایتان را به خاطر او تغییر دهید، بلکه تنها باید شیوه بیان آن ها را به زبان مدیرتان تغییر دهید، آنوقت می بینید که ارتباط موثرتر و اعتماد بیشتری میان تان شکل خواهد گرفت.

برای به دست آوردن اعتماد مدیرتان، شما باید مخاطب خوبی باشید. به عنوان مثال زمانی که او در حال صحبت است، به گوشی تان نگاه نکنید، به جای آن تماس چشمی داشته باشید. در این صورت می بینید که اگر مخاطب خوبی باشید، اعتماد مدیرتان هم به شما بیشتر خواهد شد.

اگر می خواهید ایده یا حرفی را به گوش مدیرتان برسانید، بهتر است که قبل از آن با همکاران تان نیز مشورت کنید و نظر آن ها را جویا شوید. اگر شما بتوانید که آن ها را نیز هم عقیده با خود کنید، تاثیری که روی مدیرتان خواهید گذاشت، چند برابر خواهد بود. مشورت و همکاری شما با دیگر همکاران تان می تواند اعتماد مدیرتان را به شما جلب کند.

زمانی که شما نظر مدیرتان را قبول ندارید، قبل از این که مخالفت تان را بیان کنید، بهتر است که از او اجازه بگیرید. به عنوان مثال به جای این که بعد از نظر او خیلی سریع بگویید: اینطور که شما فکر می کنید، نیست، بهتر است به او بگویید: من می توانم نظرم را بگویم؟ در این صورت مدیر شما نظر شما را به عنوان پیشنهاد دوم خواهد شنید و از آن استقبال خواهد نمود. اما اگر به گونه ای برخورد کنید که گویی تنها برای مخالفت با او آمده اید، او نیز گارد خواهد گرفت و تمایلی به شنیدن حرف های شما نخواهد داشت.

حتی اگر مطمئن هستید که حرف های شما به گوش مدیرتان نمی رسد، بهتر است که از حرف زدن پشت سر مدیرتان خودداری کنید. در این شرایط، نه تنها شما کار مثبتی انجام نمی دهید، بلکه با دست های خود چاهی را برای خودتان می کنید.

منبع: برترین ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 99 views بار دسته بندی : علم و تکنولوژی تاريخ : 29 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.