آتی کاوان پارس مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رودخانه چالوس یکی از رودخانه های مهم و پرآب استان مازندران است که از یک رژیم یخچالی، جریانات آب دائم و قابل توجهی برخوردار است. متوسط جریان سالانه آب این رودخانه در محل سد انحرافی چالوس ۴۸۶ میلیون متر مکعب است که حجم زیادی از آن در نیمه نخست سال بدون استفاده به دریای خزر می ریزد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اجرای طرح ملی کانال انتقال آب رودخانه چالوس به بخش های مرکزی استان مازندران از سال ۱۳۷۴ آغاز شد. قرار است با تکمیل این طرح آب رودخانه چالوس پس از طی ۱۰۹ کیلومتر به دشت هراز در شهرستان آمل برسد. پیش بینی شده بود این کانال در طول جهت خود بخشی از آب مازاد رودخانه های خیرود، کجور و گلندرود را به جای ریختن به دریا، برای بخش کشاورزی این جهت در دسترس قرار دهد.

یخکشی یکی از علت های متوقف شدن فرایند اجرایی این طرح را نداشتن اعتبار اعلام نمود و گفت که دولت هر سال حدود ۲ میلیارد تومان برای این پروژه ملی در نظر می گیرد که با توجه به شرایط موجود مالی و گرانی مصالح این رقم در مقابل حجم انبوه عملیات بسیار اندک است.

وی ابراز امیدواری کرد با رایزنی هایی که با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام گرفته و تعریف بسته ای در قالب بسته هراز نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به وسیله فاینانس برای اجرای طرح اقدام گردد.

منبع مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها