آتی کاوان پارس آتش سوزی در بازارچه ساحلی دیلم نگران کننده بود ، پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، خبرنگاران/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به اینکه آتش سوزی در بازارچه ساحلی دیلم نگران کننده بود، گفت: برای حل مسائل آسیب دیدگان در این حریق و کاهش آلام آنان راهکارهای لازم در بخش های مختلف تدوین و عملیاتی می گردد.

عبدالکریم گراوند در نشست آنالیز مسائل آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم با ابراز تأسف از این واقعه و حریق اظهار کرد: در آتش سوزی بازارچه ساحلی دیلم زندگی و معیشت ۲۰۰ خانوار دیلمی آسیب دید و تمام دسترنج و داشته های آنان در بازارچه طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه در این حادثه به ۲۰۰ صنف خسارت وارد شد، گفت: این بازارچه از ایمنی لازم برخوردار نبود و سازه ساختمانی آنها از نوع فایبرگلاس بود که این نوع سازه سبب شعله ور شدن آتش شد و اطفا و خاموش کردن آن هم قدری سخت تر می شود.

استاندار بوشهر با اعلام اینکه در این جلسه مسئولان دستگاه های اجرایی، مستأجران و مالکان این بازارچه حضور دارند، اضافه نمود: شروع این بازارچه به ۱۸ سال قبل برمی شود که مستأجران در تفاهمی با شهرداری دیلم به عنوان مالک فعالیت خود را شروع کردند.

گراوند با اشاره به اینکه بنای ساختمانی این بازارچه از ایمنی لازم برخوردار نبود این واقعه را حادثه ای تلخ و سنگین دانست و تأکید کرد: برای آرامش و کاهش آلام و دردهای آسیب دیدگان که از قشر ضعیف جامعه هستند باید راه حلهای اساسی تدوین و در کوتاه ترین زمان عملیاتی شود.

استاندار بوشهر با تذکر اینکه این کسبه بیش از ۱۸ سال در بازارچه ساکن هستند و باید راه حل مناسب برای کاهش مسائل ارائه شود، گفت: اداره راه و شهرسازی، شهرداری دیلم و دیگر دستگاه ها باید یاری نمایند تا مسائل مالکیت این مغازه ها رفع شود.

گراوند با تأکید بر پیگیری حل مسائل مالکیت مغازه های بازارچه ساحلی دیلم از سوی مسئولان راه و شهرسازی توضیح داد: امید می رود مسائل واگذاری زمین این بازارچه به آسیب دیدگان یا شهرداری دیلم رفع شود.

وی از پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان این حریق اطلاع داد و گفت: قرار است در نشستی با بانک ها ضمن امهال وام آسیب دیدگان، تسهیلات جدید بانکی در اختیار آنان قرار بگیرد.

استاندار بوشهر همکاری دستگاه های دیگر از جمله بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در رسیدگی به مسائل آسیب دیدگان بازارچه ساحلی دیلم را ضروری دانست و توضیح داد: در این راستا قرار شد شهرداری دیلم از محل منابع داخلی، عملیات پاکسازی بازارچه ساحلی دیلم را شروع کند.

گراوند همچنین گفت: قرار است با تدوین نقشه جدید، پس از واگذاری زمین، عملیات ساخت آن شروع شود که این مهم مورد موافقت شهرداری و رئیس شورای شهر دیلم نهاده شد.

وی با تأکید بر توجه به پیشگیری از این گونه حوادث توضیح داد: باید این گونه بازارها که ممکن است در بعضی نقاط دیگر وجود داشته باشد قبل از وقوع حادثه مسائل آن حل وفصل شود.

مقام عالی دولت در استان بوشهر پیگیری صاحبان مغازه و شهرداری ها در حل مسائل بازارچه های این چنینی را یک ضرورت دانست و بیان نمود: ایمن سازی پاساژها و بازارچه ها باید مورد توجه و در اولویت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 463 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها