آتی کاوان پارس ادعای برگزاری نشست امنیتی میان ایران و عربستان در اردن - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات ایرانی، ادعای خبرگزاری اردنی مبنی بر برگزاری نشستی امنیتی میان ایران و عربستان در مرکز اردن را رد کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی اردن(پِترا) به تازگی گزارش داده بود که کارشناسان سعودی و ایرانی گفت وگویی امنیتی در مرکز این کشور داشته اند و درباره اقداماتی در راستای اعتمادسازی میان دو طرف بحث نموده اند.

با این وجود، رویترزبه نقل از یک دیپلمات ارشد ایرانی که نامی از او ذکر نشده، اظهار داشت که هیچ مقام ایرانی در جلسه مذکور شرکت ننموده است که به گفته خبرگزاری پترا به میزبانی اندیشکده عربی مطالعات امنیتی برگزار گردیده بود.

به گفته این دیپلمات، چیزی که در اَمّان مرکز اردن برگزار گردید، یک نشست رسمی نبوده است. اما مسلما چنین نشست هایی میان افراد دانشگاهی برای ایجاد درک بهتری از وقایع امور میان دو کشور مفید است.

عربستان سعودی فعلا به این خبر و گفتمان امنیتی در امان واکنشی نداشته است.

خبرگزاری رسمی اردن در خبر خود مدعی شده که نشستی امنیتی میان ایران و عربستان با مشارکت کارشناسانی از دو طرف در امان مرکز اردن برگزار گردیده است و در این نشست که در اندیشکده عربی پژوهش های امنیتی در امان برگزار گردید، مسائل مختلفی از جمله قضایای امنیتی و اعتمادسازی میان دو کشور به ویژه درخصوص برنامه هسته ای ایران و بحث های دیگر مورد آنالیز نهاده شد.

اندیشکده عربی پژوهش های امنیتی یکی از مراکز تخصصی در زمینه سلاح کشتار جمعی و ممنوعیت انتشار سلاح هسته ای و مسائل امنیتی در خاورمیانه به شمار می رود.

منبع: فرارو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 529 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 3 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.