آتی کاوان پارس افزایش فضاهای آموزشی در استان زنجان به 2440 مدرسه - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، نعمت الله محمدی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قبل از انقلاب ۷۲۴ آکادمی با ۸۱ هزار و ۲۷۳ دانش آموز در مقاطع تحصیلی ابتدایی، هدایت و متوسطه در استان زنجان فعال بود، اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی این تعداد به ۲ هزار و ۴۴۰ مدرسه و بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پوشش ۹۹ درصدی دانش آموزان ابتدایی در زنجان از دستاوردهای انقلاب است، ادامه داد: شاهد افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان دوره پیش از دبستان استان به بیش از ۶۵ درصد و دوره ابتدایی به بیش از ۹۹ درصد هستیم.

وی با بیان اینکه تراکم دانش آموزی استان زنجان در مقطع ابتدایی قبل از انقلاب ۳۳٫۷ درصد بود، گفت: این رقم با توسعه فضاهای آموزشی به برکت انقلاب برای برقراری عدالت آموزشی و پرورشی، به ۲۲٫۷ درصد با ۲۳ نفر دانش آموز در کلاس رسیده است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه روند توسعه فضاهای آموزشی در استان زنجان با گذشت چهار دهه از انقلاب رشد چشمگیری داشته است و شاهد ورود خیرین به این حوزه بوده ایم، اضافه نمود: در دهه چهارم انقلاب هزار و ۸۹ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است.

محمدی با اشاره به اینکه ارتقای مستمر پوشش تحصیلی دوره متوسطه دوم از ابتدای انقلاب و رسیدن آن به ۷۹ درصد از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: مدرک تحصیلی معلمان قبل از انقلاب دپیلم بود که ۹۹٫۲ درصد را شامل می شد، این نرخ به برکت انقلاب به ۹۰ درصد در مقطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا رسیده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 29 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها