آتی کاوان پارس انصارالله: آمریکا مسئول هرگونه کشتار احتمالی در یمن است - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پس از اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا درباره یمن، آمریکا را مسئول هرگونه کشتار احتمالی در یمن دانست.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات اخیر جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با انتشار توئیتی، آمریکا را مسئول هرگونه کشتار احتمالی دانست و نوشت، آنچه ما در عمل از آمریکایی ها متوجه شدیم، بر عکس چیزی هایی است که می گویند.

الحوثی در توئیت دیگری نوشت، ما با بازگشت به میز مذاکرات، تشکیل یک کمیته آشتی ملی، استناد به صندوق های رای گیری برای انتخاب رئیس جمهور و پارلمانی به نمایندگی از تمامی گروه های یمنی، معین تضمین هایی بین المللی برای شروع بازسازی ها، ممانعت از هرگونه حمله از سوی کشورهای خارجه علیه یمن، اعلام عفو عمومی، آزادی زندانیان همه طرف ها و به همه پرسی گذاشتن هر موضوع مورد اختلافی موافق هستیم.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در توئیت سوم خود نوشت، اظهارات جیمز ماتیس حامل پیام پنهانی دال بر اعطای مجوز برای کشتار یمنی ها است اما به شکلی که او را در برابر دیگران در تنگنا قرار نمی دهد.

ماتیس پیشتر گفته بود، واشنگتن اولویت خود را کاهش تعداد قربانیان غیرنظامی یمن تا حد ممکن و شروع مذاکرات صلحی در اسرع وقت با نظارت سازمان ملل می داند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 273 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 3 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها