آتی کاوان پارس این والدین دوست ندارند فرزندشان به مدرسه برود ، 12 مدرسه فقط با یک دانش آموز - آتی کاوان پارس

به گزارش مجله آتی کاوان پارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان درباره بازماندگی از تحصیل ۸۴۶ کودک در این استان توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگاران، علی اسماعیلی گزارشی از شرایط اشتغال به تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در استان ارائه کرد و گفت: مقدار پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان از میانگین کشوری ۱٫۳ درصد بالاتر است و استان زنجان در این بخش رتبه نخست کشوری را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به شناسایی ۸۴۶ کودک (دانش آموز ابتدایی) بازمانده از تحصیل در استان زنجان گفت: گاها عدم تمایل والدین و بعلاوه بیماری موجب بازماندن دانش آموزان از تحصیل شده است.

او تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقطع مبه وسیلهه اول را هم یک هزار و ۹۵۲ نفر گفت و گفت: این آمار شامل ۳٫۸ درصد جمعیت دانش آموزی استان است که البته این آمار نسبت به سال قبل ۹۰۰ نفر کاهش دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه در مقطع مبه وسیلهه دوم نیز ۷ هزار و ۴۴۳ دانش آموز از تحصیل بازمانده است، گفت: این آمار هم شامل ۱۶ درصد از دانش آموزان است که نسبت به سال قبل یک هزار و ۳۰۷ نفر کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به کوشش این اداره کل برای پوشش حداکثری دانش آموزان در ارتباط با تحصیل اضافه نمود: در حال حاضر ۱۲ مدرسه یک دانش آموز دار در استان فعال است و ۱۸۷ مدرسه ابتدایی زیر ۱۰ نفر در استان داریم.

او از موضوعات مهم در بازماندن بچه ها از تحصیل را رواج کودک همسری گفت و گفت: البته امکانات تحصیل برای مزدوجین فراهم شده است اما با این حال یکی از چالش های پیش روی آموزش مجدد بازماندگان از تحصیل شناسایی آنهاست که در این حوزه نیازمند همکاری سایر ارگان ها و نهادهای مرتبط هستیم.

اسماعیلی با اشاره به فراهم ساختن زمینه ایاب و ذهاب دانش آموزان در حاشیه شهرها و روستاها اعلام کرد: طبق هماهنگی قرار است که بحشی از هزینه ها در این حوزه به وسیله شهرداری تقبل گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 264 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 24 ژانویه 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.