آتی کاوان پارس با مشخصات فنی پژو 2008 آشنا شوید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، پژو ۲۰۰۸ یکی از برترین‌های بازار کراس اوور (crossover) است. پژو ۲۰۰۸ با طیف گسترده‌ای از امکانات با قیمتی ارزان‌تر از هم رده‌های خود وارد بازار خودرو شده است. این خودرو توسط ایران‎خودرو به صورت مونتاژ شده به بازار خودرو ایران وارد خواهدشد.

پژو ۲۰۰۸ چابک بوده و فرمان نرمی دارد. عملکرد این بخش در مسیرهای ناهموار و آفرود افت محسوسی دارد. سیستم تعلیق این خودرو به اندازه سانتا‌فه خوب نبوده، که البته قیمت این دو خورو هم بسیار با هم قابل قیاس نیست. این خودرو در جاده‌های ناهموار آن چنان به خوبی عمل نکرده و بیشتر به عنوان یک خودرو مناسب شهری به حساب می‌آید. رانندگی با این خودرو بسیار راحت بوده که این راحتی را باید مدیون نوآوری‌هایی که در کابین آن صورت گرفته است، دانست. موقعیت مناسب راننده در پشت فرمان و نیز دسترسی آسان او به ابزارهای رفاهی باعث می‌شود که راننده با تسلط کامل به هدایت این بپردازد.

قیمت پژو ۲۰۰۸ در ایران

پشت پژو 2008

قیمت پایه این خودرو در کشور انگلستان، ۱۳۳۴۵ پوند که با پول ما معادل ۷۰ میلیون تومان خواهد شد و انتظار می‌رود قیمت پژو ۲۰۰۸ در ایران چیزی در حدود ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان باشد که شرکت ایران خودرو، این خودرو ها را مونتاژ خواهد کرد.

مشخصات فنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در ۸ نسخه‌ به بازار خودرو ایران وارد خواهد شد. ۳ نسخه دیزلی آن ۷۵ تا ۱۲۰ اسب بخار قدرت دارند و ۵ نسخه دیگر بنزینی با حجم موتور ۱۲۰۰ سی سی هستند.

مدل پایه پژو ۲۰۰۸ با موتور ۸۲ اسب بخاری

این خودرو ۳ سیلندری دارای دو جعبه‌ دنده‌ اتوماتیک و دستی ۵ سرعته‌ است. پژو ۲۰۰۸ در این مدل حجم موتور ۱۲۰۰ سی سی دارد که مصرف سوخت آن بسیار پایین است. این خودرو از گزینه‌های مطلوب در بازارهای جهان با مصرف سوخت پایین است. مصرف سوخت این خودرو به صورت ترکیبی کمتر از ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد و با باک ۵۰ لیتری آن می‌توان یک مسافت ۱۰۰۰ کیلومتری را طی نمود.

پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱۱۰ اسب بخاری

این نسخه‌ از این خودرو مجهز به توربوشارژ بوده و با آن توانسته قدرت مدل پایه را به ۱۱۰ اسب بخار برساند. این نسخه با این که قدرت بیشتری نسبت مدل ۸۲ اسب بخاری دارد، مصرف سوخت آن کمتر است و به صورت ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر ۴٫۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

پژو ۲۰۰۸ با موتور ۱۳۰ اسب بخاری

این بار هم در این نسخه از خودرو با استفاده از توربوشارژر بهینه‌سازی‌های شده، قدرت این خودرو به ۱۳۰ اسب بخار رسیده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل از پژو ۲۰۰۸، ۹٫۳ ثانیه است و برخلاف سایر مدل‌های این خودرو، قدرتمندترین مدل این کراس‌اوور با جعبه‌دنده‌ی دستی می‌باشد. مصرف سوخت این خودرو در شهر ۶ لیتر، در بزرگراه ۴٫۱ لیتر و در سیکل ترکیبی ۴٫۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است.

پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه‌ ۱٫۶ لیتری TVI و THP

موتور ۱٫۶ لیتری پژو ۲۰۰۸ در نسخه‌ی TVI از نوع تنفس طبیعی بوده و در نسخه‌ی THP مجهز به توربوشارژر می‌باشد. قدرت مدل TVI، به میزان ۱۲۰ اسب بخار است و با جعبه‌دنده‌ی دستی که دارد، دارای شتاب صفر تا صد کیلومتر  بر ساعت ۱۰ ثانیه است. درحالی که نوع THP می‌تواند با استفاده از توربوشارژر، ۱۶۵ اسب بخار نیرو تولید کند و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتری آن ۹ ثانیه‌ است. مدل TVI با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی در حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارد، که این مقدار در مدل مجهز به توربوشارژ، ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌باشد.

سطح ایمنی پژو ۲۰۰۸

پژو ۲۰۰۸ از سیستم های ایمنی ABS، EBFD،EBA استفاده کرده، اما سیستم TCS را ندارد که نبودن آن برای این کراس اور یک ضعف به حساب می‌آید. ایربگ های جلو برای راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های پرده‌ای در کنار این خودرو برای سرنشینان جلو و عقب، قلاب ISOFIX، سنسور نشانگر فشار باد لاستیک، نشانگر اخطار کمربند ایمنی و ایموبلایزر از امکانات ایمنی این خودرو برای سفر هستند.

طراحی داخلی و بدنه پژو ۲۰۰۸

داخل پژو 2008

طراحان این خودرو از خطوط قوسی و عضلانی استفاده کرده‌اند تا آن را به یک محصول جذاب و اسپرت تبدیل کنند. داشبورد این خودرو نسبت به مدل پیشین بزرگ‌تر شده است. چراغ های قوسی شکل زیبا به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ جلوه‌ای خاص به این خودرو داده‌اند. طراحی زیبای داشبورد این کراس اوور با نورپردازی آبی دور نشانگرها، فرمان بزرگ، تلاش پژو را برای اسپرت‌تر این خودرو را نشان می‌دهند. فضای کابین از لحاظ حجم برای سرنشینان مناسب بوده و فضای کافی دارد. پژو ۲۰۰۸ از لحاظ  طراحی فضای داخلی مناسب برای جوانان و خانواده‌های کم جمعیت است. بخش عقبی این خودرو برای حمل بار در مسافرت مناسب بوده و ۴۱۰ لیتر گنجایش برای حمل بار دارد که با خواباندن صندلی‌های عقب این حجم را تا ۹۱۷ لیتر می‌توان افزایش داد. پژو ۲۰۰۸، در نه رنگ متفاوت و جذاب به بازار عرضه خواهد شد.

امکانات رفاهی که در پژو ۲۰۰۸ وجود دارد

کنترل ارتفاع صندلی راننده، کروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت های USB و ۳٫۵ میلی متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر، کامپیوتر سفری،، قفل مرکزی، سانروف و چراغ رانندگی در روز، باربند نمایشگر وضعیت دنده و دماسنج از امکانات رفاهی این خودرو هستند که در تمامی مدل‌های آن وجود دارند. اما امکاناتی همچون دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه با گرمکن برقی، سیستم ناوبری، شیشه ی دودی، صفحه نمایش لمسی، صندلی های تمام چرم، بالابر خودکار پنجره ها، سیستم کمکی پارک، نورپردازی ال ای دی کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین سفارشی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 109 views بار دسته بندی : خودرو تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.