آتی کاوان پارس (تصاویر) خسارات درگیری بین تاجیکستان و قرقیزستان - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، درگیری مسلحانه بر سر مرزبندی میان منطقه بادکند قرقیزستان و منطقه سغد تاجیکستان از ۲۹ آوریل شروع شد. این درگیری ها ده ها کشته و مجروح از دو طرف بر جای گذاشته و سپس یک توافق آتش بس موقت برقرار شد، اما به سرعت نقض شده و دوباره یک توافق دیگر اعلام شد.

به گزارش خبرنگاران، دادستانی کل تاجیکستان در بیانیه ای، به حملات مسلحانه علیه مردم این کشور اشاره و اعلام نمود شمار زیادی کشته و ده ها نفر زخمی شدند. شمار زیادی از خانه ها، پاسگاه های مرزی و زیرساخت های دیگر آتش زده شدند.

معاون وزیر بهداشت قرقیزستان نیز گفت ما ۳۳ هزار و ۳۸۸ تن را به یک منطقه امن منتقل نموده ایم. وی ادامه داد، ۱۹ هزار تن از این افراد کودک هستند.

دولت قرقیزستان مرگ ۳۴ تن را در جریان درگیری ها تایید نموده است. وزارت بهداشت قرقیزستان همچنین اعلام نمود، ۱۷۸ تن دیگر نیز در این درگیری ها زخمی شده اند.

دو کشور با توقف درگیری و خارج ساختن نیرو ها و ادوات نظامی خودشان از مرز توافق کردند. نیرو های تاجیک به طور کامل در اول مه از اراضی قرقیزستان خارج شدند.

درگیری های اخیر بین این دو کشور تاجیکستان و قرقیزستان وخیم ترین درگیری ها از ۳۰ سال گذشته بین این دو کشور آسیای میانه است.

منبع: فرارو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها