آتی کاوان پارس تورهای چین: چین چقدر از زغال سنگ دنیا را مصرف می نماید؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، شرکت اینتر رائو روسیه بیان کرد که صادرات برق به چین را از امروز دو برابر نموده است.

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، شرکت اینتر رائو روسیه بیان کرد که این شرکت به عنوان بازوی صادرات برق این کشور از امروز صادرات برق به چین را دو برابر می نماید.

به گزارش راشاتودی، پکن طی ماه گذشته به صورت رسمی از روسیه درخواست نموده بود تا حجم برق صادراتی خود را به ۵۵ میلیون کیلووات ساعت افزایش دهد.

الکساندرا پانینا، مدیر بخش بازرگانی شرکت اینتر رائو بیان کرد که این کشور می تواند تمام حجم برق درخواستی چین را تامین کند.

ماه گذشته بود که شرکت اینتر رائو به خاطر کمبود برق در استان های شمالی چین، آغاز به افزایش صادرات نیرو به این کشور کرد.

روز ۲۷ سپتامبر پورتال خبری زمیام چین بیان کرد که در ۲۰ نقطه این کشور به خاطر کمبود زغال سنگ تامین برق با مشکل روبرو شده است. پس از آن مقامات چینی بر مصرف انرژی نه تنها برای صنایع بلکه خانوار ها و شرکت ها در بسیاری از استان های شمالی این کشور محدودیت اعمال کردند.

رسانه های چینی می گویند: دلیل کمبود زغال سنگ و افزایش قیمت آن در این کشور اعمال قوانین نو بر اساس استاندارد های زیست محیطی بوده است. از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا باعث شده بود تا واردات زغال سنگ به چین هم مختل گردد.

پس از آنکه ۶۰ معدن بزرگ زغال سنگ در چین به خاطر بدی آب و هوا کارشان متوقف شد، قیمت زغال سنگ طی ماه گذشته در این کشور به شدت افزایش یافت. چند روز بعد هم سرد شدن بیش از حد هوا مزید بر دلیل شد و قیمت زغال سنگ را بیش از پیش افزایش داد.

چین بزرگ ترین تولیدنماینده و مصرف نماینده زغال سنگ در دنیا است و حدود نیمی از کل زغال سنگ دنیا در این کشور مصرف می گردد. ۶۰ درصد نیروگاه های برق در چین هم از سوخت زغال سنگ استفاده می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 507 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 21 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها