آتی کاوان پارس ثبت نام آزمون مترجمان رسمی از سه شنبه شروع می گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی معاونت حقوقی قوه قضاییه گفت که ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون مترجمان رسمی، از روز سه شنبه ۲۰ شهریور شروع می گردد.

به گزارش خبرنگاران، احمد اسدیان ضمن اعلام برگزاری آزمون مترجمان رسمی در آبان ماه امسال اظهار کرد: این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور و در دو مرحله به صورت کتبی و شفاهی برگزار می گردد. افرادی که موفق به کسب حداقل امتیاز ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی شوند، برای مصاحبه دعوت خواهند شد و پس از طی مراحل اداری پروانه دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص احتیاجسنجی برگزاری آزمون مترجمان رسمی گفت: جذب مترجم رسمی متناسب با احتیاج استان ها به مترجم و اطلاعاتی که اداره کل اسناد و امور مترجمان طی آنالیز های آماری کسب نموده است، انجام می گردد و در این میان اولویت ما با شهرهای فاقد مترجم رسمی و نیز زبان هایی است که تعداد مترجمان آن کم است.

اسدیان اضافه کرد: این آزمون در ۱۴ رشته زبان های اردو، اسپانیایی، آلمانی، انگلیسی، ایتالیایی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، چینی، روسی، ژاپنی، عربی، فرانسه، کردی و کره ای برگزاری می گردد و در نهایت تعداد ۱۷۷ مترجم رسمی در رشته زبان های یادشده جذب خواهند شد.

مدیرکل اسناد و امور مترجمان رسمی معاونت حقوقی قوه قضاییه در انتها اعلام نمود: آزمون جذب مترجمان رسمی در بیست و پنجم آبان ماه امسال برگزار می گردد و متقاضیان از فردا (سه شنبه) می توانند برای ثبت نام در این آزمون به پایگاه اینترنتی www.ekfam.ir و یا www.sanam.ekfam.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 515 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.