آتی کاوان پارس جلوگیری از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی از آبان ماه - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگار مهر، محسن پورسیدآقایی ظهر شنبه در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران طی سخنانی گفت: خودروهای تهران می بایست، معاینه فنی را از مراکز معاینه فنی سطح شهر تهران اخذ کنند.

وی افزود: شرایط آلودگی هوا در تهران با سایر شهرهای کشور متفاوت است و به همین دلیل باید معاینه فنی خودروهای تهران از مراکز مستقر در تهران اخذ شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان این که سختگیری های صدور معاینه فنی تهران نباید موجب دریافت معاینه فنی از سایر شهرها شود، گفت: می بایست پلیس راهور امکان دسترسی شهرداری تهران به وی. آی. ان خودروها را فراهم کند، تا بتوان خودروهای متخلف در معاینه فنی را راحت تر شناسایی کرد.

وی گفت: معاینه فنی خودروهای شهرستان در تهران یک ماه اعتبار داشته باشد و پس از آن تنها معاینه فنی برای تردد خودروها در سطح تهران معتبر باشد، که از مراکز معاینه فنی سطح این شهر دریافت شده باشد.

پورسیدآقایی با بیان این که اکثر اتوبوس ها و سرویس های کارکنان پادگان ها و کارخانه ها دودزا وآلاینده هستند، گفت: با توجه به ابلاغیه استانداری تهران برای جلوگیری ازتردد کامیون ها و اتوبوس های فاقد معاینه فنی و دودزا، از ابتدای آبان ماه از تردد اتوبوس ها و سرویس های فاقد معاینه فنی در تهران جلوگیری می شود.

تعویض ۲ هزار کاتالیست تاکسی تا پایان سال جاری

استاندار تهران نیز در این جلسه خواستار همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت برای نوسازی ۱۰ هزارتاکسی فرسوده تهران که در صف نوسازی نوسازی قرار دارند، شد و گفت: نوسازی خودروهای حمل و نقل عمومی مهم تر از خودروهای شخصی است.

گفتنی است، ۱۴ هزار تاکسی فرسوده از مشمولان نوسازی سال ۹۶، به سال ۹۷ رسیده است و طبق برنامه تا پایان سال باید حداقل ۱۰ هزار تاکسی نوسازی شوند که تا نیمه مردادماه امسال فقط ۳۰۷ تاکسی نوسازی شده و نیاز است شرکت های خودرو سازی شرایط ویژه ای برای نوسازی تاکسی های باقیمانده در نظر بگیرند.

همچنین طبق برنامه تا پایان سال جاری ۲ هزار کاتالیست تاکسی تعویض خواهد شد. بر اساس این گزارش، در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران مقرر شود، کارگروهی متشکل از محیط زیست، شهرداری تهران،پلیس راهور در تهران و فرمانداری،محیط زیست و شهرداری در شهرستان های استان تهران تشکیل شده و ساز و کار عملیاتی اجرای طرح ممانعت از تردد کامیون ها و اتوبوس های فاقد معاینه فنی را بررسی کنند.

منبع: mehrnews.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : خودرو تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.