آتی کاوان پارس خبرنگاران استان کرمان به سرمایه گذاری های جدید شرکت های معدنی احتیاج دارد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، کرمان – خبرنگاران – استاندار کرمان با اشاره به جهش صادرات و میزان فروش شرکت های معدنی گلگهر و مس در سال ۹۸ خواهان سرمایه گذاری های جدید شرکت های عظیم معدنی در این استان شد.

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد جواد فدائی شامگاه چهارشنبه در ملاقات معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با اشاره به اثرات کرونا بر اقتصاد کشور اضافه کرد: فشارهای زیادی برای تعطیلی معادن و صنایع استان در ایام شیوع کرونا در استان و کشور داشتیم اما با تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی اجازه ندادیم به فراوری و اقتصاد استان خسارت زیادی وارد گردد.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به عنوان سال جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، ادامه داد: برای تحقق این شعار نیازمند سرمایه گذاری و آغاز پروژه های جدید در استان هستیم و امیدواریم با توجه به افزایش حجم فراوری و فروش شرکت های مس و گل گهر در استان این مهم محقق گردد.

استاندار کرمان با اشاره به لزوم صرف بخش هایی از درآمد معادن استان در بحث زیرساخت ها گفت: برای تابستان پیش رو عظیمترین دغدغه ما تأمین آب آشامیدنی مردم بویژه در شهر کرمان است و ضروری است با یاری شرکت های عظیم معدنی بتوانیم با خرید چاه های کشاورزی بخشی از این مشکل را مرتفع کنیم.

معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران نیز در این ملاقات با اشاره به استخراج حدود ۳۵ میلیون تن ماده معدنی در سال ۹۸ در سیرجان گفت: حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد گل گهر در سال ۹۸ بوده است که رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۷ را داشتیم و ۴۸۰ میلیون دلار طرح در سال ۹۸ در منطقه سیرجان اجرا کردیم که رقم عظیمی است.

خداداد غریب پور با اشاره به رکوردهای تاریخی مس در سال ۹۸ توضیح داد: حجم صادرات مس از ۴۸۰ میلیون دلار در سال ۹۷ به یک میلیارد دلار در سال ۹۸ و فروش آن به ۲۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به برنامه های پیش روی مس در سال ۹۹ در استان کرمان گفت: در امسال حدود ۶۰۰ میلیارد تومان طرح برای افتتاح در مس داریم که افتتاح تغلیظ ایجو، مس و اسید خاتون آباد شهربابک بخشی از این پروژه هاست و قصد داریم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای استان را در خود استان سرمایه گذاری کنیم.

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها