آتی کاوان پارس خبرنگاران منصفانه قلم بزنند - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، جعفر بدری شامگاه چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در سخنانی با اشاره به اینکه رسالت خبرنگاری بسیار سنگین است، اظهار داشت: همیشه قشر خبرنگار هدف هستند، اندیشه خبرنگاران در معرض خطر و آسیب است.

وی، عنوان کرد: سازمان های بین المللی برآورد کرده اند که در سال به طور متوسط ۷۰ تا ۸۰ خبرنگار جان خود را از دست می دهند و در ۱۰ سال حدود ۸۰۰ نفر از خبرنگاران جان خود را از دست داده اند.

مدیران درجه تحمل خود را بالا ببرند

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه یک سوم از این تعداد در مناطق جنگی جان خود را از دست داده اند، گفت: بقیه این خبرنگاران هدف مستقیم کسانی قرار گرفته اند که قلم مطبوعات و یا گزارش مطبوعات به منافع آنها آسیب زده است.

بدری با بیان اینکه در لرستان، فضای رسانه ای خوب و مطلوب است، ادامه داد: بنای دستگاه قضایی بر این بوده که فضا را برای فعالیت سالم خبرنگاران فراهم کند و بیخودی پرونده سازی صورت نگیرد.

وی، تاکید کرد: این را به مدیران قضایی و اجرایی گفته ایم که اگر بخواهیم جلوی فعالیت رسانه را بگیریم، خبرها در سایت ها و فضای مجازی ناشناخته و از سوی کسانی که خصومت و اهداف شخصی دارند بازتاب داده می شود.

رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه توصیه ما به مدیران اجرایی این بوده که درجه تحمل خود را بالا ببرند، گفت: فضا برای فعالیت سالم مطبوعاتی در استان از سوی مدیران باز گذاشته شود و این امر برای سالم سازی دستگاههای اجرایی و دولتی مفید و موثر است.

مطبوعات منصفانه قلم بزنند

بدری با تاکید بر اینکه همچنین توقع و انتظار از سوی مدیران دستگاههای اجرایی این بوده که مطبوعات منصفانه قلم بزنند، تصریح کرد: خبرنگاران نماینده افکار عمومی هستند، افکار عمومی را باید جهت دهند و قضاوت عجولانه در همه مسائل قابل قبول نیست.

وی با تاکید بر اینکه قضاوت عجولانه و بازتاب اخباری که هنوز صحت و سقم آن تایید نشده شایسته عرصه فعالیت مطبوعاتی نیست، ادامه داد: در این راستا باید راهکار از سوی خبرنگاران برای رفع مشکلات ارائه شود.

رئیس کل داگستری لرستان با تاکید بر اینکه مطبوعات استان خوب می نویسند، راهکارها را خوب ارائه می دهند، بیان داشت: مطبوعات لرستان در عرصه مسائل اجتماعی قضاوت درستی دارند.

بدری، گفت: منتها در هر فعالیتی اشکالاتی وجود دارد و نمی توان گفت که همه رسانه ها رسالت خود را درست انجام می دهند و ممکن بوده از مجموع ۱۰۰ روزنامه که در استان فعالیت دارند یک تا دو مورد منافع شخصی خود را دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه خیلی از مسائل و اختلافات مطبوعاتی استان در شوراهای حل اختلاف رسیدگی می شوند، افزود: سال گذشته تنها دو پرونده مطبوعاتی به دادگستری وارد شده است.

رئیس کل داگستری لرستان با بیان اینکه هیئت منصفه مطبوعات در استان تلاش و زحمت کشیده اند و پا در میانی کرده اند و برخی مسائل را حل و فصل کرده اند، گفت: مطالب از سوی خبرنگاران باید درست انعکاس داده شود.

منبع: mehrnews.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.