آتی کاوان پارس خبرنگاران 15 میلیارد ریال در حوضه آبخیز زو شیروان هزینه شد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات آبخیز حوضه زو این شهرستان خراسان شمالی از سال ۹۳ تا به امروز هزینه شده است.

مصطفی سیامکی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: حوضه آبخیز زو یکی از زیر حوضه های فرعی رودخانه اترک است که شامل روستاهای قپز، کاکلی، آق قلعه، تفتازان و زو است.

وی با بیان اینکه تا سرانجام امسال برای این حوضه پنج میلیارد ریال اعتبار دیگر هم هزینه خواهد شد گفت: گستره این حوضه هشت هزار و ۱۳۵ هکتار با جمعیتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر است.

سیامکی عملیات های اجرایی این حوضه را شامل عملیات گابیونی، خشکه چین، چپری، سنگ و ملات، کپه کاری، بذر پاشی، حفاظت و قرق و علوفه کاری عنوان کرد و اضافه نمود: با اجرای عملیات علوفه کاری در هر هکتار حدود یک تن افزایش تولید علوفه در سال داشته ایم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان گفت: ۱۵۰ نفر در مجموع ۲۰۰ تن تولید علوفه در این حوضه تولید کردند.

سیامکی افزایش عمر مفید سد شیرین دره، کنترل سیلاب، حفاظت خاک و جلوگیری از تخریب اراضی، افزایش درآمد آبخیزنشینان، احیای مراتع و تقویت پوشش گیاهی را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

شیروان دارای ۲ حوضه آبخیز شامل اترک با مساحت ۳۷۰ هزار هکتار و حوضه آبخیز مرزی گلیل و سرانی با مساحت حدود ۳۰ هزار هکتار است.

گستره شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار است که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار جزو اراضی مستثنیات قانونی شخصی شامل زمین های زراعی، باغ ها، جاده ها و محوطه های روستا و شهرها است.

منبع: ایرنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 343 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.