آتی کاوان پارس خروج دام سبک از چهارمحال و بختیاری ممنوع شد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ضرورت تنظیم بازار در استان، اضافه نمود: ضروری است نسبت به احصاء قیمت گوشت قرمز تا هفته آینده اقدام و خروج دام سبک به صورت موقت از استان ممنوع گردد.

به گزارش خبرنگاران، الله کرم نصیری ۱۸ شهریورماه در جلسه تنظیم بازار استان، اظهار کرد: ضروری است نسبت به ایجاد شبکه توزیع در اسرع وقت در استان اقدام گردد و گوشت قرمز و سفید منجمد و گوشت قرمز گرم در سطح مراکز شهرستان ها به ویژه مرکز استان پیش بینی گردد.

وی با اشاره به افزایش قیمت گوشت و ضرورت تنظیم بازار در استان، اضافه نمود: ضروری است نسبت به احصاء قیمت گوشت قرمز تا هفته آینده اقدام و خروج دام سبک به صورت موقت از استان ممنوع گردد.

نصیری توضیح داد: نمایشگاه عرضه محصولاتی همچون لوازم التحریر، کیف و کفش و برخی اقلام معیشتی از ۲۰ شهریورماه جاری در مرکز استان با پیگیری صنعت، معدن و تجارت استان برپا گردد.

وی ادامه داد: قیمت شیر در استان به شکل دقیق آنالیز گردد و متناسب با بخشنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، قیمت احصاء و تا هفته آینده تصمیم گیری گردد.

نصیری توضیح داد: شورای کنترل نیز نسبت به احصاء قیمت تمام گردیده گوشت سفید اقدام و این امر را عملیاتی کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ذبیح الله غریب نیز اظهار کرد: سرانه فراوری گوشت قرمز در استان ۲۸ کیلوگرم است و فراوری استان ۱۰ کیلوگرم نسبت به سرانه کشور بیشتر است.

وی اضافه نمود: خروج دام از استان صورت نمی گیرد یا اگر انجام می گردد به صورت غیرمجاز و غیر قانونی است و باید دستگاه نظارتی مربوطه در این زمینه ورود کند.

غریب اعلام کرد: هزینه یک کیلوگرم قیمت تمام گردیده شیر در استان براساس نهاده های دولتی ۱۶۸۰ تومان محاسبه گردیده است و حدود ۶۴۱ تن شیر در روز در استان فراوری می گردد که از این میزان ۱۱۱ تن جذب کارخانجات، ۱۶۷ تن به خارج از استان و بیشتر جذب کارخانجات استان اصفهان می گردد و ۱۰۰ تن نیز در ماست بندی های استان توزیع می گردد.

وی اضافه نمود: تمایل مردم به سمت خرید شیر از واحدهای فراوریی کوچک شیر است.

غریب تاکید نمود: در استان سه برابر احتیاج، شیر فراوری می گردد و مسئله ای نداریم و از ۱۵ روز پیش نهاده های دامی نیز به صورت منسجم در استان توزیع می گردد.

وی با بیان اینکه مرغ زنده در استان ۶۵۰۰ تومان و مرغ کشته ۹۲۰۰ تومان است که باید به صورت دقیق آنالیز گردد که بدانیم کجا افزایش قیمت داشتیم، تاکید نمود: اکنون ۴۵۰ هزار قطعه مرغ آماده برای کشتار داریم و این نگرانی وجود دارد که در ماه های آتی با مشکل کمبود مرغ روبرو شویم که باید از طریق ذخیره مرغ منجمد اقدامی انجام دهیم.

غریب با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی خروج دام سبک را از استان ممنوع نموده است، گفت: ممنوعیت خروج دام سنگین تاثیر چندانی ندارد و باید روی قیمت ها بیشتر نظارت گردد زیرا دو برابر احتیاج در استان فراوری می گردد و باید برای اضافه بر احتیاج، فکری کرد زیرا فراوری آسیب می بیند.

وی اعلام نمود: قیمت دام زنده سنگین میان ۴۱ تا ۴۲ هزار تومان است و در بازر اختلاف قیمت وجود دارد که باید جلوی آن گرفته گردد.

مدیرپشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان نیز اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۵۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت ۶۳۲۰ تومان توزیع گردیده و در بازار ۶۷۵۰ به فروش رسیده است.

سعید جعفریان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون گوشت منجمد وارداتی نیز ۷۷ تن بوده و با قیمت ۲۷ هزار تومان توزیع گردیده و در بازار نیز حداکثر با قیمت ۲۹ هزار تومان به فروش رسیده است.

وی اعلام نمود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ تن گوشت گرم وارداتی با قیمت ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان وارد بازار استان گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 431 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها