آتی کاوان پارس در مصاحبه با خبرنگاران مطرح شد؛ تدوین راهنمای بالینی مصرف آنتی بیوتیک، سرانه مصرف دارو در ایران از استاندارد جهانی بالاتر است - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک نه تنها در انسان بلکه در طیور و دام های مختلف رواج پیدا نموده است.

ایرج حریر چی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ اظهار کرد: تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک از موضوعاتی است که در کل جهان و از جمله کشور ما مورد توجه استریال این موضوع طی سالیان گذشته مشکلاتی را در حوزه سلامت ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: امروزه مصرف آنتی بیوتیک بیش از احتیاج معمول بدن تجویز و مصرف می َگردد و همین مسئله باعث ایجاد مقاومت میکروبی در برابر آنتی بیوتیک می گردد.

استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک در طیور و دام های مختلف

حریر چی تاکید نمود: استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک نه تنها در انسان بلکه در طیور و دام های مختلف رواج پیدا نموده است و این مسئله سبب می گردد تا مصرف انواع آنتی بیوتیک برای بیماری های سبک مثل سرماخوردگی و عفونت های تنفسی فوقانی نه تنها برای بیمار مفید نیست بلکه باعث بروز علائم گوارشی برای این افراد می گردد.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک غیر ضروری مقاومت میکروبی در بدن ایجاد می نماید و در زمان هایی که انسان احتیاجمند مصرف آنتی بیوتیک است این دارو اثر بخشی و کارایی خود را از دست می دهد.

وی گفت: برای کاهش مصرف آنتی بیوتیک و حتی تجویز آن اقدامات مهمی از طرف وزارت بهداشت اجرا شده است که تدوین استانداردها و راهنماهای بالینی از طرف وزارت بهداشت است.

حریرچی یادآوری کرد: متاسفانه آنتی بیوتیک جز داروهای معدودی در کشور ما است که مصرف آن از متوسط جهانی به ازای سرانه بیشتر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 299 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.