آتی کاوان پارس دور جدید پایش خانه های کودک شهر تهران شروع شد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، باهدف آنالیز فضا و امکانات و تطبیق آن با استاندارهای آموزشی، مرکز مطالعات و آموزش پایش و ارزیابی خانه های کودک را از ۱۵ شهریورماه شروع نموده است.

در این طرح ۵۰ خانه کودک توسط کارشناسان اداره پایش و ارزشیابی مرکز مطالعات و آموزش مورد بازدید و ارزیابی مجدد قرار می گیرند. دور نخست پایش و ارزیابی خانه های کودک شهر تهران، تیرماه امسال توسط ۱۲ گروه از کارشناسان این مرکز انجام شد.

در فرایند پایش و ارزیابی خانه های کودک کارشناسان با مراجعه به این مراکز، ضمن آنالیز امکانات آموزشی مانند: نیمکت و جایگاه، تابلوها و ماکت ها، کتاب ها و وسایل آموزشی، سیستم های صوتی و تصویری، وسایل بازی و مهارت افزایی به آنالیز فضای فیزیکی و شاخص های حیاتی این مراکز می پردازند؛ این شاخص ها عبارت اند از: مساحت حیاط اختصاصی خانه کودک، فضای بازی، وضعیت نور طبیعی و مناسب کلاس ها، وضعیت سیستم گرمایشی و سرمایشی، وضعیت امکانات بهداشتی، پوشش حفاظتی دیوارها، نرده ها، ستون ها و پنجره ها، سیستم اطفای حریق و… که به دقت توسط کارشناسان ارزیابی می گردد.

بر اساس تصمیمات جدید سازمان فرهنگی هنری، خانه های کودکی در شهر تهران اجازه فعالیت خواهند داشت که گواهی نامه استاندارد فیزیکی و شاخص های حیاتی را کسب نمایند.

دور جدید فرایند پایش و ارزیابی خانه های کودک شهر تهران تا ۲۵شهریورماه ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر بیش از ۱۵۰ خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و خانه مشارکتی زیر نظر سازمان در شهر تهران فعالیت می نمایند. خانه های کودک ویژه گروه سنی، ۵، ۴ و۶ سال است.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.