آتی کاوان پارس راه اندازی سایت زباله در ایذه در گروی اصلاح کاستی ها در حوزه پسماند - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، امیری گفت: در صورتی باید سایت سابق زباله یا سایت جدید در ایذه راه اندازی شود که کاستی ها در حوزه پسماند اصلاح شوند.

احمد امیری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در گفت وگو با خبرنگار از ، گفت: اگر قرار بر راه اندازی مجدد سایت سابق زباله در ایذه یا ایجاد یک سایت جدید باشد، باید فرایند کم کاری ها و اقدامات قبلی در حوزه پسماند اصلاح شود.

او اضافه کرد: شاید اگر چنین اقداماتی که امروز در سایت زباله موقت ایذه در کنار بهشت زهرا در حال انجام است و زباله ها به صورت روزانه با خاک پوشانده می شود در سایت راسفند نیز انجام می شد، هیچگاه شاهد به وجود آمدن این بحران نبود مکان دفع نبودیم.

امیری با اشاره به اقدامات و ضوابط جهت احداث یک سایت جدید برای پسماند شهری ایذه گفت: جانمایی یک مکان جدید برای پسماند شهرستان مستلزم مطالعات، ارزیابی و آمایش سرزمینی است و به صورت کوتاه مدت و چند روزه رسیدن به این امر مقدور نیست و باید همه ضوابط موجود در حوزه زیست محیطی و حوزه های دیگر مورد بررسی کارشناسانه اجرایی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه با تاکید بر اینکه حتی راه اندازی سایت های قبلی و یا استفاده از سایت فعلی نیازمند داشتن یک مکان دفن جایگزین است، شرح داد: با توجه به یک آینده نگری در حوزه پسماند، انتظار می رود شهرداری در مشخص کردن چند مکان جدید و انجام طرح های مطالعاتی اقدام کند تا در آینده و در صورت نیاز به سایت جدید دچار مشکل نشود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برنامه ریزی برای رضایت اهالی روستا های راسفند و نوترکی برای استفاده مجدد از سایت راسفند بیان داشت: با توجه به کم لطفی ها و کم کاری هایی که در گذشته در حق مردم این روستا ها به دلیل انباشت زباله در سایت مجاور این منطقه شد، انتظار می رود وعده ها جهت توسعه عمرانی و ارائه خدمات به این اهالی دارای ضمانت اجرایی باشد.

او با بیان اینکه اگر قرار است به راسفند باز گردیم باید اهداف در قبال این مکان مشخص شود، ادامه داد: نباید مانند گذشته با این محل برخورد شود و دین آن باید ادا شود. کاری که در این محل باید انجام شود باید کاملا کارشناسانه، اصولی و تابع ضوابط و قوانین طرح جامع پسماند باشد و اگر رویه به همان روال گذشته صورت گیرد مورد قبول اداره حفاظت محیط زیست نبوده و طبق ضوابط با آن برخورد می شود.

امیری گفت: با توجه به شرایط فعلی شهر ایذه و در خطر بودن ۱۴۰ هزار نفر شهفرایند ایذه ای به دلیل انباشت زباله در درون شهر و روی قنات های آب، شهرداری و شورای شهر ایذه باید با توجه به قوانین زیست محیطی در جهت حل این مشکل بکوشند، زیرا ایذه با یک بحران روبرو است و این بحران باید با یک جدیت به پایان برسد.

او با تاکید بر اینکه انتقال سایت زباله شهری ایذه برای بار دیگر به این راحتی نیست و باید با نظارت کارشناسان حفاظت محیط زیست انجام شود، اظهار کرد: مسائل در حوزه زباله شهری ایذه در جلسات مربوطه گا ها نیز به مشاجره کشیده است و این مشاجره ناشی از وسواس جهت رفع مشکل مردم است. حتی در این مساله برای حل مشکل شهفرایندان از مسئولان شهری شکایت نیز انجام شد و چند جلسه استانی نیز پیرامون این مساله صورت گرفت.

امیری در پایان با اشاره به شرایط بحرانی زباله های بیمارستانی و عفونی در مطب پزشکان و بیمارستانی شهدای ایذه بیان داشت: محل دفن زباله های عفونی در سایت زباله ایذه وجود ندارد و شبکه بهداشت و درمان و شهرداری نیز در این حوزه مناقشه دارند. ما برای حل همه این مسائل باید یک تصمیم جامع بگیریم و نباید به صورت منطقه ای و فردی با مشکل برخورد کنیم.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 351 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.