آتی کاوان پارس رشد 1200 درصدی بازداشت روزنامه نگاران در آمریکا طی سال 2020 - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، نتایج یک مطالعه و آنالیز جدید نشان می دهد بازداشت روزنامه نگاران و خبرنگاران در آمریکا طی امسال میلادی رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نتایج مطالعه و آنالیز بنیاد آزادی رسانه که روز دوشنبه منتشر شده نشان می دهد بازداشت خبرنگاران و روزنامه نگاران در آمریکا طی سال ۲۰۲۰ با افزایش چشمگیری روبرو شده و این در حالی است که خبرنگاران در پوشش اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی و ماموران امنیتی و پلیس، با تشدید خشونت ها هم از سوی فعالان مدنی و هم پلیس روبرو شده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، نتایج مطالعه و آنالیز بنیاد آزادی رسانه حاکی است بازداشت روزنامه نگاران و خبرنگاران در آمریکا نسبت به سال قبل ۱۲۰۰ درصد رشد داشته است و تحقیقات درباره ده ها حادثه و رویداد همچنان ادامه دارد.

در انتها ماه می و اوایل ژوئن پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست توسط پلیس میناپولیس، خبرنگاران بیشتری در آمریکا نسبت به سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بازداشت و دستگیر شده اند.

این گزارش اضافه نمود: میزان خشونت علیه خبرنگاران نیز طی سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است. تعداد خبرنگارانی که با گاز اشک آور گلوله پلاستیکی و سایر ابزارهای پلیس زخمی شده اند، در این مدت با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 466 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 24 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها