آتی کاوان پارس روش جدیدی برای افزایش عمر باتری - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، پژوهشگران دانشگاه ام. آی. تی، روش جدیدی برای افزایش عمر باتری ابداع نموده اند که در کاهش خوردگی آنها موثر است.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ام. آی. تی نیوز، باتری های فلز- هوا، یکی از سبک ترین و فشرده ترین انواع باتری های در دسترس هستند اما یک محدودیت بزرگ نیز دارند؛ هنگامی که از این باتری ها استفاده نگردد، به سرعت از بین می روند زیرا الکترودهای فلز آنها به تدریج دچار خوردگی می شوند.

پژوهشگران دانشگاه ام. آی. تی (MIT)، روشی برای کاهش خوردگی باتری های فلز- هوا یافته اند که عمر آنها را افزایش می دهد.

باتری های لیتیوم- یون، پس از یک ماه، تنها حدود پنج درصد شارژ خود را از دست می دهند اما این باتری ها، بسیار پرهزینه، بزرگ و سنگین هستند. باتری های آلومینیوم- هوا، هزینه کمتری دارند و فشرده تر و سبکتر هستند اما در یک ماه، ۸۰ درصد شارژ خود را از دست می دهند.

شاید روش پژوهشگران ام. آی. تی بتواند با مشکل خوردگی در باتری های آلومینیوم- هوا مقابله کند. در این روش، مانعی از جنس نفت میان الکترود آلومینیوم و الکترولیت قرار می گیرد. الکترولیت، مایعی میان دو الکترود باتری است که هنگام استفاده نشدن باتری، آلومینیوم آن را می خورد. نفت می تواند هنگام استفاده دوباره از باتری، به سرعت جایگزین الکترولیت گردد؛ در نتیجه، مشکل کمبود انرژی رفع می گردد. با فعال شدن باتری و پمپاژ دوباره الکترولیت، این ماده به سادگی، جایگزین نفت می گردد و قابلیت های باتری را بازمی گرداند.

رابرت ساوینل (Robert Savinell)، از پژوهشگران این پروژه گفت: توانایی استخراج کارآمد انرژی مورد استفاده از باتری های آلومینیوم- هوا، به ابداع و بهبود فناوری های مورد احتیاج برای عملکرد گسترده انرژی کمک خواهد نمود.

یافته های این پژوهش، در مجله Science به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 477 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 3 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها