آتی کاوان پارس زورآزمایی سه کارگر تنومند چینی! - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، تنومند بودن همواره خوب نیست. همواره هم نشانه قوی تر بودن یا کارا بودن نیست. مصداق شاخص این حرف جثه بزرگ آمیکو آسنا، فوتون تونلند و کاپرا۲ است که گرچه بر تویوتا هایلوکس فزونی دارند ولی مثل این بارکش ژاپنی قدرت مانور نداشته و اگر تجربه آفرود داشته باشید، می پذیرید که حتی به گرد پای هایلوکس۲۰۱۶ هم نمی رسند. در بازار ایران اما خریداران با دامنه محدودی از قدرت پرداخت مجبورند یا سراغ نسخه های قدیمی و کارکرده هایلوکس و لندکروزر وانت بروند یا اینکه از محصولات چینی استقبال نمایند. هر دو انتخاب تبعاتی دارند و محاسنی ولی دسته دوم اغلب هواداران بیشتری داشته از این رو در گزارش پیش رو سه محصول چینی این کلاس را به جان هم انداخته ایم. شما فکر می کنید کدام وانت بر دیگری فزونی دارد؟

آسنا/ ساخت آمیکو/ بازیگوش ترین

مهم ترین مزیتش شاید داشتن توان بالای آفرود باشد که عمدتا به دلیل استفاده از شاسی مستحکم، موتور و گیربکس نسبتا مناسب و تجهیز به آپشن هایی نظیر سیستم دو دیفرانسیل به همراه دیفلاک اتوماتیک عقب است. آپشنی که یاری می نماید تا آسنا هنگام معلق ماندن یک چرخ، نیروی خود را هرز نداده و روی چرخ های متصل به زمین هزینه کند که نهایتا آفرود بهتری را عاید مالک خودرو می نماید. آسنا که هم اینک بین ۳۵۰ تا ۳۷۵ میلیون تومان قیمت داشته، بزرگ ترین خودرو این کلاس حتی در مقایسه با فوتون و هایلوکس است و محفظه بار بزرگی دارد. آسنا که به دلیل آمار فراوری پایین در بازار کمیاب است، علاوه بر تکنولوژی موتور میتسوبیشی، طرح کابینش هم به سری ال۲۰۰ تریتون نزدیک است. این خودرو اما در شهر یک فاجعه واقعی است و برای چرخش در خیابان های پایتخت یا دیگر کلانشهرها ابدا گزینه مناسبی نیست. سواری خودرو هم چندان بد نیست و انتظارات شما را از یک وانت چهار در برآورده می نماید با این حال کیفیت قطعات اتاق با وجود طراحی مناسب، معمولی است و کاملا از خودروهایی نظیر هایلوکس ۲۰۱۶ عقب است. خب هرچه نباشد، پرداخت شما نصف یک هایلوکس ۲۷۰۰سی سی است؛ عجیب نیست اگر کیفیت اتاق هم نصف و حتی یک سوم باشد!

کاپرا۲ / ساخت بهمن/ شهری ترین

به شدت در سیستم اداری- نظامی کشور محبوب است و هم سری ۱ و هم سری۲ آن اغلب از سوای این ارگان ها خریداری شده است. دلیل آن هم معین است. علاوه بر توان بارکشی مناسب و گنجایش پنج سرنشین، قادر است بارهایی تا وزن یک تن را جابه جا کند، سفر برود و خیلی شما را آزار ندهد، در حد خودش توان آفرود داشته و هزینه ای کمتر از رقبا معادل ۲۵۰ میلیون تومان را به شما تحمیل کند. کاپرا کلا در پنج سال اخیر ثابت نموده به رغم کیفیت بسیار نازل تزئیناتش، خودرو محکمی است و فروش بیشترش به رغم حضور ریچ و وینگل، اثبات مدعای ماست. کاپرا اگر مونتاژ و کیفیت ساخت بهتری داشت، شاید می توانست با آسنا هم رقابت کند اما خب، فعلا چند پله از این خودرو عقب است.

فوتون تونلند / ساخت ایران خودرو/ باری ترین

با قیمتی که حد میانه دو رقیب این مقایسه است، تونلند توانسته طیفی از خریداران را به سمت خود جلب کند گرچه سیاست خاص ایران خودرو در نحوه مونتاژ وانت فوتون موجب تنزل صندلی این محصول در بازار از نظر میزان فروش شده است. با ۵٫۳۱ سانتی متر گرچه کوچک ترین عضو گروه است اما فضای بار و اتاق مناسبی را به خریدارانش ارائه می نماید و به لطف امکان سفارش گذاری در گونه دیزلی، هزینه استفاده از آن کمتر از رقباست. فوتون که قیمتی ۳۰۰ میلیونی دارد، در بخش موتور هم گرچه از پیشرانه ای یکسان با کاپرا و آسنا سود می برد ولی در نسخه بنزینی با ۱۳۰ اسب بخار قدرت بالاتر از کاپرای ۱۲۴ اسبی و ضعیف تر از آسنای ۱۴۳ اسبی خود را معرفی می نماید. فوتون در کل معمولی ترین خودرو گروه است که وضعیتی مناسب را بدون هرگونه مسئولیت پذیری بیشتر به خریداران ارائه می نماید.

منبع: دیوار

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 124 views بار دسته بندی : خودرو تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.