آتی کاوان پارس سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی به زیر 150 لیتر می رسد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از آب و فاضلاب آذربایجان غربی، رسول اکبری در آیین تودیع و معارفه با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی بسیار بالا بوده و حداقل ۴۲ لیتر در شبانه روز بیشتر از سرانه استاندارد است، اضافه نمود: سرانه مصرف در آذربایجان غربی را در یک برنامه بلندمدت و با همراهی مشترکان باید به زیر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برسانیم که در آن صورت روزانه بیش از ۸۵ هزار مترمکعب از میزان مصرف در استان کاسته می گردد.

وی با تاکید بر اینکه تمام کوشش مجموعه آب و فاضلاب استان ارائه خدمت به بهترین نحو است، اضافه نمود: در حوزه آب و فاضلاب و در بحث مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف برنامه ریزی های خوبی صورت پذیرفته تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب مشترکین پر مصرف را به شرایط عادی برگردانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی با بیان اینکه کمتر از قیمت تمام گردیده آب از مشترکین اخذ می گردد توضیح داد: پرداختی مشترکین آب در استان آذربایجان غربی با توجه به ضرایب پایین از متوسط کشوری پایین تر و سرانه مصرف آب استان از میانگین کشوری بالاتر است .

اکبری ادامه داد: با وجود مسائلی که این شرکت با آن روبرو است باید عزم خود را بیش از پیش جزم کنیم تا مسائل را تا حد امکان مرتفع و در راستای افزایش بهره وری گام برداریم.

وی عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی را مثبت ارزیابی کرد و تاکید نمود: آبفای استان طرح های متعددی هم از محل منابع ملی و هم منابع استانی برای پایداری در ارائه خدمت ایجاد نموده است و کارنامه قابل قبولی دارده است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر متوسط قیمت هر مترمکعب آب در آذربایجان غربی چهار هزار ریال و قیمت تمام گردیده آن نیز هشت هزار و ۵۰۰ ریال است و برای هر مترمکعب آب در استان، چهار هزار و ۵۰۰ ریال یارانه پرداخت می گردد.

وی با تاکید بر اینکه سرانه مصرف آب در آذربایجان غربی بسیار بالا بوده و حداقل ۴۲ لیتر در شبانه روز بیشتر از سرانه استاندارد است، اعلام کرد: سرانه مصرف در آذربایجان غربی را در یک برنامه بلندمدت و با همراهی مشترکان باید به زیر ۱۵۰ لیتر در شبانه روز برسانیم که در آن صورت روزانه بیش از ۸۵ هزار مترمکعب از میزان مصرف در استان کاسته می گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی از سهم ۲۸ درصدی مشترکان پرمصرف آب در استان اطلاع داد و گفت: این مشترکان در هر ماه بیش از ۲۰ مترمکعب آب به عنوان استاندارد معین گردیده مصرف می نمایند.

اکبری با اشاره به اینکه در سطح کشور حدود ۲۸ درصد مشترکان پرمصرف و ۷۲ درصد مشترکان کم مصرف هستند، اضافه نمود: با اجرای طرح های مبتنی بر فرهنگ سازی در حال حاضر بیش از ۷۲ درصد مشترکان در شهرهای آذربایجان غربی مصرف متعارفی دارند.

وی با تاکید بر اینکه تمام کوشش مجموعه آب و فاضلاب آذربایجان غربی ارائه خدمت به بهترین نحو است، افزود: در موضوع مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف، برنامه ریزی های خوبی انجام شده تا بتوانیم با فرهنگ سازی مناسب، مشترکان پر مصرف را به شرایط عادی برگردانیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی ادامه داد: با وجود مسائلی که این شرکت با آن روبرو است باید عزم خود را بیش از پیش جزم کنیم تا مسائل را تا حد امکان مرتفع و در راستای افزایش بهره وری گام برداریم.

اکبری عملکرد شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی را مثبت ارزیابی کرد و تاکید نمود: آبفای استان طرح های متعددی از محل منابع ملی و استانی برای پایداری در ارائه خدمت ایجاد نموده است و کارنامه قابل قبولی دارد.

در این آیین جمشید سیدپور به عنوان مدیر جدید امور آبفای ارومیه معرفی و از زحمت های هفت ساله علی حاتم زاده، مدیر پیشین این مجموعه قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 494 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.