آتی کاوان پارس سطح کشت قراردادی کلزا در استان ایلام به 1900 هکتار رسید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، خبرنگاران/ایلام مدیرعامل شرکت کشت و صنعت روغن نباتی ماهیدشت از رسیدن سطح کشت قراردادی کلزا در استان ایلام به ۱۹۰۰ هکتار اطلاع داد.

ابوالحسن خلیلی در گفت وگو با خبرنگاران ، با اعلام رضایت از شرایط عقد قرارداد کشت کلزا با کشاورزان ایلام، اظهار کرد: قرارداد کشت کلزا با زارعان در استان ایلام بدون محدودیت انجام خواهد شد.

وی با اشاره به سپری شدن یک هفته از شروع عملیات کشت قراردادی کلزا به وسیله کشت و صنعت ماهیدشت در ۴ استان کشور، به استقبال کشاورزان در ایلام اشاره نمود و گفت: تا به امروز به اندازه ۳۵۰۰ هکتار قرارداد کشت کلزا با زارعان در سطح کشور منعقد شده که ۱۹۰۰ هکتار آن مربوط به استان ایلام است، سطح مذکور با ۱۲۷ کشاورز استان ایلام در منطقه ها دشت عباس، موسیان، دهلران و مهران منعقد شده و در سطوح فوق ۱۹ میلیارد ریال نهاده به زارعان تحویل شده است.

خلیلی اظهار امیدواری کرد: با حمایت از کشاورزان در قالب کشت قراردادی دانه های روغنی در سطح کشور به وسیله کشت و صنعت ماهیدشت و بعلاوه سایر شرکت ها، نسبت به افزایش فراوری دانه های روغنی در داخل کشور اقدام عملی صورت گیرد.

پیش بینی می گردد در امسال در سطح ۱۰ هزار هکتار از سطوح زیرکشت کلزا در ایلام و ۲۰ هزار هکتار در سطح کشور به وسیله کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه مورد حمایت قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 582 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 29 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها