آتی کاوان پارس شروع پروژه سامان دهی پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از شروع پروژه سامان دهی و مستندنگاری ۱۳۰۰ قلم از پوشاک کاخ اختصاصی این مجموعه برای نخستین بار اطلاع داد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سید رحمت الله رئوف حنان مدیر این مجموعه، امروز چهارشنبه ۹ آبان با اعلام این خبر گفت: در این پروژه که قریب به دو هفته از شروع آن می گذرد علاوه بر عکاسی تخصصی از پوشاک، فرم های شناسنامه لباس ها تکمیل شده و مواردی همچون احتیاج به مرمت، شستشو و… در آنالیز ها مورد توجه قرار می گیرد.

او اضافه نمود: از دیگر اقدامات این پروژه طراحی شماره های اموال پارچه ای برای دوخت بر روی لباس ها است که این امر با هدف حفاظت بیشتر از پوشاک در برابر متصل کننده های فلزی و همچنین ماندگاری بیشتر شماره های اموالی در حال اجرا است.

با گذشت دو هفته از نخستین ساماندهی ۱۳۰۰ قلم پوشاک این کاخ تاکنون بیش از ۱۰۰ دست لباس و بیش از ۶۰ قطعه پارچه و شال از مجموعه پوشاک این کاخ آنالیز و کارشناسی شده است.

مجموعه پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران شامل لباس ها و پارچه هایی است که به صورت سفارشی با رودوزی های ایرانی طراحی و دوخته شده و در رختکن و قسمت نمایشی این کاخ نگهداری می گردد.

منبع: میراث آریا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 423 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.