آتی کاوان پارس صنعت داروسازی تحت فشار است، واکنش به ارز 4200 تومانی - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، دکتر علی فرجی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر، اظهارداشت: کارخانجات دارویی و تجهیزات پزشکی هلال احمر با قدمت ۶۰ ساله به عنوان بازوی اقتصادی هلال احمر فعالیت می نمایند.

وی با اشاره به فراوری تجهیزات پزشکی مصرفی در کارخانجات سها، گفت: مهم ترین فراوری ما صافی دیالیز است که سهم بزرگی از بازار دیالیز کشور را بر عهده داریم.

فرجی ادامه داد: سایز ملزومات مثل ست دیالیز، فیلتر دیالیز، مایع دیالیز و…، در شرکت سها هلال فراوری می گردد. ضمن اینکه انواع سرنگ و سر سوزن نیز فراوری می کنیم.

فرجی در ادامه با اشاره به مسائل صنعت داروسازی کشور، اضافه نمود: صنعت داروسازی کشور تحت فشار است و این ناشی از سیاست های تثبیت قیمت هاست که متاسفانه صدمه زیادی به صنعت زده است.

وی ادامه داد: هزینه های سر بار صنعت داروسازی هر سال رو به افزایش است، اما قیمت دارو افزایش چندانی ندارد. از طرف دیگر، تا قبل از سیاست های جدید ارزی، صنعت داروسازی با ارز ۳۸۰۰ تومانی مواد اولیه را وارد می کرد، اما حالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی، مسائل افزایش قیمت را دارد. لذا، باید اجازه داد صنعت داروسازی خودش را با اقتصاد تطبیق دهد و دولت به واسطه بیمه ها، از مردم حمایت کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 471 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها