آتی کاوان پارس صیانت از اراضی کشاورزی در قزوین جدی گرفته گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران، محمد قاسمی روز چهارشنبه در دیدار فاطمه خمسه رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین که در دفتر دادستان برگزار گردید اظهار کرد: تمام سعی و کوشش ما این است تا با همکاری دستگاههای اجرایی از حقوق بیت المال و منابع طبیعی و اراضی کشاورزی که متعلق به نسل های آینده است صیانت کنیم.

وی اضافه نمود: دستگاه قضایی استان در زمینه صیانت از اراضی کشاورزی ارتباط نزدیک و خیلی خوبی با جهادکشاورزی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه نمود : ما وظیفه داریم با همکاری و تعامل نزدیک مانع از گسترش ساخت ساز های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شویم.

قاسمی پیشگیری قبل از توسعه ساخت و ساز را یکی از راههای جلو گیری از تخریب اراضی کشاورزی دانست و گفت : با همکار و تعامل باید قبل از اینکه افراد اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نمایند جلوگیری کرد تا مانع از تخریب اراضی کشاورزی شد.

وی گفت : از ظرقفیت های قانونی بصورت نظامند و ساماندهی شده در جهت جلو گیری از ساخت و ساز غیر مجاز باید استفاده کرد.

صیانت از منابع آب و خاک از اولویت های جهادکشاورزی است

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین نیز گفت : وظیفه جهادکشاورزی صیانت از منابع آب و خاک با هدف فراوری محصولات کشاورزی و امنیت غذایی است. فاطمه خمسه اضافه نمود: جهادکشاورزی در زمینه صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی بیشترین تعامل. همکاری را با دستگاه قضایی دارد.

به گفته وی حفظ و صیانت از منابع طبیعی و اراضی کشاورزی تنها با همکاری کلیه دستگاههای اجرایی امکان پذیر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در ادامه با اشاره به نقش آب و خاک در فراوری محصولات کشاورزی خاطر نشان ساخت : نبایستی به بهانه بعضی طرح های شهری و فراوریی اراضی کشاورزی مرغوب و قابل کشت را از بین برد.

خمسه یاد آور شد : جهادکشاورزی بر اساس وظایف محوله قانونی با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز که منجر به از بین رفتن اراضی کشاورزی گردد مخالفت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 298 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها