آتی کاوان پارس ضرورت نیازسنجی منطقه ای برای رشته های کشاورزی - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: عدم استقبال از رشته های کشاورزی در مقطع کارشناسی در سال های آینده در تحصیلات تکمیلی هم اثرگذار خواهد بود؛ بنابراین باید برای رشته های کشاورزی نیازسنجی کاربردی و منطقه ای صورت گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به نقد و آنالیز شرایط دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور پرداخت و گفت: عدم استقبال از رشته های کشاورزی در مقطع کارشناسی در سال های آینده در تحصیلات تکمیلی هم اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معضل پیش رو احتیاجمند بازنگری در طرح آمایش است؛ اظهار کرد: باید برای رشته های کشاورزی احتیاجسنجی کاربردی و منطقه ای صورت گیرد.

رحیمی با بیان اینکه فعالیت های تحقیقاتی باید اثر بخشی خود را در سطح جامعه نشان دهند و زمینه ساز بی احتیاجی کشور گردند از فعالیت پژوهشگران دانشگاه در ثبت ارقام برنج و فراوری بذور گواهی شده تقدیر و تشکر کرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری از نظر تحقیق و پژوهش در صندلی خوبی واقع شده است؛ اضافه کرد: انتظار می رود با اجرای طرح های تحقیقاتی کاربردی بیشتر و قرارداد با بخش های خصوصی و بعلاوه ارائه خدمات آزمایشگاهی و فراوری بذور گواهی شده سطح عایدی های دانشگاه افزایش یابد.

تیموری رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری هم در این نشست با اشاره به قدمت ۴۷ ساله دانشگاهتوضیح داد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با داشتن بیش از ۳۰۰۰ دانشجو و ۱۴۱ عضو هیات علمی در انجام مأموریت اصلی و پاسخ گویی به احتیاج های آموزشی، علمی، پژوهشی و فناورانه با ارایه راه چاره هایی برای مسایل حال و آینده جامعه و صنعت در عرصه های منطقه ای، ملی و بین المللی گام بر می دارد.

وی به قرارگیری دانشگاه در فهرست ۲۲ دانشگاه ایرانی در نظام رتبه بندی دانشگاه ها یا یورَپ از میان ۲۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا اشاره و توضیح داد: مقالات چاپ شده در مجلات معتبر در سال ۱۳۹۹ بیش از ۷۴۰ مقاله است.

تیموری با بیان اینکه در سال ۹۹ طرح های تحقیقاتی صورت گرفته درون دانشگاه ۵۶ و برون دانشگاهی ۱۶ طرح بود، اظهار کرد: تهیه سند توسعه آب استان مازندران و تهیه سند توسعه بخش کشاورزی استان مازندران و بعلاوه آنالیز و ارزیابی مسائل و مدیریت آب و ارائه راه چاره های ارتقا و بهبود در استان مازندران از پروژه های سفارشی دانشگاه بوده است.

وی به توجه در اولویت بخشی به آموزش کشاورزی با ساماندهی نظام پذیرش دانشجو به ویژه برای رشته های کشاورزی و منابع طبیعی با نگاه حمایتی به جای پذیرش دانشجو بدون آزمون اشاره نمود و اضافه کرد: باید برنامه ریزی برای پرورش نیروی بهره بردار به اسم کشاورز آینده به جای مروج، محقق، متخصص و مدرس صورت بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه دانشگاه احتیاج به حمایت برای احداث زیر ساخت های اولیه مانند مزارع و کارگاه های نیمه صنعتی مورد احتیاج و برطرف محدودیت های موجود در آموزش های عملی، مهارتی به منظور افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان دارد، اضافه کرد: باید کوشش و حمایت ویژه ای در برطرف ضعف ها و موانع موجود و ترویج یافته های علمی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 474 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 15 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها