آتی کاوان پارس مایکروسافت مچ کارمندان شرکت شل را می گیرد ، به کارگیری هوش مصنوعی برای شناسایی سیگاری ها - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، شرکت های مایکروسافت و شل برای توسعه هوش مصنوعی در میادین نفتی کوشش خواهند کرد. بخش عمده این کوشش ها بر افزیش امنیت متمرکز است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از سی نت، مایکروسافت به شل متعهد گردیده که سیستم های هوش مصنوعی را در کنار ایستگاه های گاز، قرار دهد.

شل در حال آزمایش دوربین هایی است که می توانند بگویند آیا کارمنداندر یک ایستگاه گاز سیگار می کشیدند یا خیر. پلت فرم جدید هوش مصنوعی شل برای اجرا احتیاج به مایکروسافت دارد. البته این یک همکاری دوجانبه است.

مایکروسافت و شل با همکاری یک پروژه آزمایشی برای ادغام ابزار هوش مصنوعی به ایستگاه های گاز، کار خود را از ایستگاه هایی در تایلند و سنگاپور شروع کردند. ایستگاه های شل با استفاده از دوربین های ویدئویی و دستگاه های مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعات را به فضای ابری مایکروسافت ارسال می نمایند.

چرا سیگار نکشیدن در ایستگاه ها تا این حد مهم است؟

سیگار یا هر نوع ماده آتشزا در حکم سم بر علیه ایستگاه های توزیع گاز عمل می نمایند. سیگار کشیدن خطرات ایمنی جدی را ایجاد می نماید زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی یا انفجار شدید گردد.

بر همین اساس است که دوربین ها فریم هایی را که احتمالا در آنها سیگار کشیده می گردد را رصد و اطلاعات را به فضای ابری مایکروسافت ارسال می نمایند. این موضوع کمک می نماید تا تعیین گردد چه افرادی در محل کار سیگار می کشند، سپس به سرعت پیم هشداری را برای مدیر ایستگاه ارسال می نماید.

دانیل جائونز، مدیر کل بخش آی تی و فناوی در شل در قالب یک پستوبلاگی در این خصوص می گوید؛ ابزارهای هوشمند ما را قادر می سازد که اطلاعاتی را به فضای ابری منتقل کنیم. اطلاعات که با کمک شش دوربین و ۲۰۰ مگابایت در هر ثانیه اطلاعات را منتقل می نماید.

این تیم قصد دارد فناوری مذکور را به مناطق دیگری از جمله حفاری های دریایی و پالایشگاه ها، انتقال دهد. برای مثال، هوش مصنوعی می تواند پیش بینی کند که بخش های تجهیزات احتیاج به تعمیر و نگهداری دارند و به کارمندان هشدار دهد تا آنها را تعمیر یا جایگزین نمایند.

منبع: انتخاب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 332 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 3 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها