آتی کاوان پارس مظنه قیمت تلویزیون های هوشمند در بازار ، نکات ضروری هنگام خرید - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، در طی سال ها شکل و میزان تلویزیون ها تغییر پیدا نموده و از جمله وسایل برقی در خانه ها بوده که با به روز شدن آن در هر خانه هم مدل نوتر آن خریداری شده است. طبق آنالیز های که از رفتار مصرفی مردم اجرا شده تقریبا هر ۷ سال یک بار خانواده ها تلویزیون نو می خرد. به همین علت باید در زمان خرید تلویزیون به نکاتی که احتیاج است دقت کرد چرا که خرید برای مدت کوتاهی نخواهد بود بعلاوه با افزایش قمیت که تمامی کالاهای در این چند وقت داشته اند و تلویزیون را هم شامل شده باید در خرید دقت داشت تا پول خود را دور نریزید و برترین استفاده را از آن داشته باشید.

تلویزیون را با متراژ خانه هماهنگ کنید

در خرید تلویزیون بر فرض اینکه قیمت آن اهمیتی نداشته باشد باید به دو نکته بسیار مهم دقت کرد. متراژ خانه و تعداد افرادی که تلویزیون می بینند. باید پیش از اینکه تلویزیون را بخرید بدانید در کجای خانه قرار خواهد گرفت و چه فضایی از خانه را به خود اختصاص خواهد داد. اینکه در چه فاصله ای از تلویزیون می نشینید هم اهمیت دارد و سایز دستگاه را باید با توجه به این نکته انتخاب کرد. با تصمیم درباره این دو مورد نکته بعدی که با توجه به جیب تان در خصوص آن تصمیم می گیرد مشخصات فنی دستگاه تلویزیون است.

در این زمینه بخوانید:

۱۰ مدل از گوشی های موبایل پرطرفدار و زیر ۵ میلیون تومان

فهرستی از لپ تاپ های زیر ۶ میلیون تومان؛ بازار در دست مقرون به صرفه قیمت هاست!

نکات ضروری فنی در انتخاب تلویزیون چیست؟

برای خرید تلویزیون با جست وجوهای مختلف شما با مدل ها و کلمات تخصصی روبه رو خواهید شد که نه تنها راهنمای شما برای خرید نیستند بلکه باعث آشفتگی شما هم می شوند پس به نکاتی دقت کنید که در استفاده روزانه از تلویزیون لازم است. مهم ترین نکته توجه به شفافیت تصویر است که تلویزیون های LCD به نسبت LED دارای وضوح بیشتری هستند و پلاسماها هم نسبت به هر دو این موردها کیفیت بالاتری دارد که اکنون در بازار هم کمتر وجود دارند. نکته ضروری و مهم ورودی های HDMI و خروجی تلویزیون است. اگر قصد بازی کردن و فیلم تماشا و سرچ گوگل از تلویزیون را دارید، دقت کنید که تلویزیون انتخابی شما HDMIهای بیشتری داشته باشد. صدا در هر پخش کننده ای از اساسی ترین نکته های آن است تا آنجا که دیگر کمتر کسی رغبت دارد به سینماهای قدیمی برای تماشا فیلم برودو ترجیح می دهد در سینمایی فیلم ببیند که کیفیت صدا بهتری داشته باشد. در تلویزیون ها به باریکی و ضخامت آنها دقت کنید چرا که در کیفیت بلندگوها موثر است و اگر از تلویزیون برای تماشا فیلم های سینمایی استفاده می کنید حتما گزینه صدا را در صدر انتخاب های خود قرار دهید. استفاده از تلویزیون و راه اندازی آن در میان دستگاه های برقی از ساده ترین ها است. پس برای نصب آن هزینه ای پرداخت نکنید و خودتان به میز تلویزیون مناسب و محافظ برق همزمان با خرید تلویزیون فکر کنید.

قیمت تلویزیون در بازار و قیمت های مصوب

سامانه ۱۲۴ که قیمت کالاهای اساسی در آن ثبت شده است حداقل و حداکثر قیمت تلویزیون ۴۹ اینچ را ۷۸,۰۰۰,۰۰۰ ریال تا ۸۵,۶۴۰,۴۰۰ ریال اعلام نموده است. بعلاوه تلویزیون ۵۵ اینچ از

۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال تا حداکثر ۱۱۵,۴۱۲,۰۰۰ ریال قمیت گذاری شده است اما در بازار قمیت تلویزیون بسیار متنوع تر از قمیت درج شده در این سامانه است.

ابعاد و مقدار تلویزیون

میانگین قیمت در برندهای مختلف (تومان)

۲۴ اینچ (۶۰ سانتی متر)

۱,۷۵۵,۰۰۰ تومان

۳۲ اینچ (۸۱ سانتی متر)

۲,۵۵۲,۰۰۰ تومان

۴۲ اینچ (۱۰۶ سانتی متر)

۳۸۰۰۰۰۰ تومان

۴۶ اینچ (۱۱۶ سانتی متر)

۵۷۰۰۰۰۰ تومان

۵۰ اینچ (۱۲۷سانتی متر)

۶,۱۹۹,۰۰۰ تومان

۵۵ اینچ (۱۳۹ سانتی متر)

۷,۷۸۵,۰۰۰ تومان

۶۰ اینچ (۱۵۲سانتی متر)

۹۶۰۰۰۰۰ تومان

۶۵ اینچ (۱۶۵ سانتی متر)

۱۱,۱۵۰,۰۰۰ تومان

۷۰ اینچ (۱۷۷ سانتی متر)

۱۹۵۰۰۰۰۰ تومان

۷۵ اینچ (۱۹۰ سانتی متر)

۲۹۰۰۰۰۰۰ تومان

منبع: ایرنا زندگی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 546 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 8 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها