آتی کاوان پارس معوقات پاکبانان تا هفته آینده پرداخت نشود خلع ید صورت خواهد گرفت - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، شهردار شهرکرد گفت: شرکت خدمات شهری موظف است ظرف مدت هفته آینده معوقات پاکبانان را پرداخت کند در غیراین صورت شرکت خلع ید می گردد.

به گزارش خبرنگاران چهار محال و بختیاری،بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در جلسه رسیدگی به معوقات پاکبانان شهرداری اظهارداشت: شرکت خدمات شهری به تعهدات خود به خوبی عمل ننموده است و نارضایتی هایی را برای پاکبانان ایجاد نموده است.

وی اضافه کرد: شرکت ادعا دارد که این مبلغ علی الحساب بوده و مابقی حقوق پرداخت خواهد شد اما باید شهرداری سریعا تدبیری بیاندیشد تا معوقات این قشر زحمتکش پرداخت گردد.

شرکت به تعهدات خود عمل نکند قطعا خلع ید خواهد شد

شهردار شهرکرد اعلام کرد: در صورتی که شرکت طرف قرارداد ظرف هفته آینده معوقات پاکبانان را پرداخت نکند یا انتها پیمان و یا خلع ید شرکت را پیگیری خواهیم کرد و آنگاه شرایط بسیار سختی برای شرکت ایجاد خواهد شد.

عدم پرداخت حقوق پاکبانان موجب بی اعتمادی و انتقاد خواهد شد

عبدالغنی اظهار داشت: عدم پرداخت حقوقات پاکبانان توسط شرکت سبب ایجاد بی اعتمادی و انتقاد و هجمه به مجموعه مدیریت شهری می گردد، در صورتی که شهرداری حقوقات را به شرکت پرداخت نموده اما شرکت در امر پرداختی ها کوتاهی نموده است.

حیدر علیپور رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه اعلام کرد: شهرداری شهرکرد باید با دقت بیشتر و کار کارشناسی شرکت آینده را انتخاب کند و شرکتی انتخاب گردد که از شرکت قبلی توانمندتر باشد چراکه شهرداری شهرکرد الگویی برای سایر شهرداری های استان است.

پاکبانان از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند

وی اضافه کرد: پاکبانان از مظلوم ترین اقشار جامعه هستند و افرادی هستند که تنها با این حقوق امورات زندگیشان می گذرد بنابراین با این شرکت ها که تعهدات خود را انجام نمی دهند باید برخورد تا درس عبرتی برای سایرین گردد.

محمدرضا محمدیان سرپرست معاونت خدمات شهری در ادامه جلسه اظهار داشت: شرکت فعلی خدمات شهری از دی ماه سال گذشته آغاز به کارنموده و تا تیرماه امسال قرارداد دارد اما عدم پرداخت حقوقات پاکبانان سبب شده مشکلاتی برای مجموعه مدیریت شهری ایجاد گردد.

وی گفت: شرکت درخواست داشته حدود ۲۵ درصد حجم کار کاهش پیدا کند اما تا به امروز با این درخواست توافقی نشده و شرکت موظف است حقوقات را کامل پرداخت کند.

محمدیان توضیح داد: باتوجه به اینکه در امسال ۳۹ درصد به حقوق کارگران اضافه کرده شده است بنابراین شرکت باید این افزایش حقوق را هم برای پاکبانان در نظر بگیرد.

اسماعیل زماندوست سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه گفت: تا به امروز حدود ۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به شرکت جهت حقوقات پاکبانان پرداخت شده و برای دوماه دیگر ۳٫۵ میلیارد تومان شرکت باید به کارگران پرداخت کند.

وی اضافه کرد: اگر معوقات پرداخت نگردد شهرداری می تواند طبق آئین نامه تضمینات از شرکت گرفته گردد و عواقب آن متوجه شرکت خواهد بود و کاهش ۲۵ درصدی حجم کار در حال حاضر توجیه قانونی ندارد.

زماندوست اعلام کرد: تا به امروز ۲ اخطاریه به شرکت برای عدم پرداخت معوقات ارائه شده و در صورت عدم پرداخت مجددا اخطاریه سوم صادر و تصمیمات قانونی اخذ می گردد.

منبع: جام جم آنلاین

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 64 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 28 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.