آتی کاوان پارس مقایسه پژو 508 با رنو تلیسمان و هیوندای سوناتا - آتی کاوان پارس

به گزارش مجله آتی کاوان پارس، پژو ۵۰۸ رقبای جدی بسیاری را در بازار ایران دارد. محصولات کمپانی های معروفی همانند هیوندای و رنو رقابت را برای پژو ۵۰۸ سخت تر نموده اند. در این مقاله، ما به مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان و هیوندای سوناتا می پردازیم.

مقدمه ای بر مقایسه پژو ۵۰۸

خودروهایی از فراوریات کمپانی کره ای هیوندای ازجمله سوناتا، کیا سراتو و کیا اپتیما در کنار تلیسمان، سدان لوکس کمپانی رنو، در رقابت سرسختی با پژو ۵۰۸ هستند. تلیسمان طی چند سال گذشته در غیاب یک سدان لوکس از کمپانی پژو، جای خود را در بازار ایران تثبیت و رضایت مشتری ها را کسب نموده است.

رقابت برای پژو آن هم با این نمونه های پیروز کار راحتی نیست. مسئله اصلی این است که آیا اکنون پژو ۵۰۸ با ورود محدود به داخل کشور و پس از اعمال مجدد تحریم ها و خروج پژو از ایران باز هم می تواند با این رقبای قدیمی در یک سطح از محبوبیت باقی بماند یا نه؟ همه چیز به کیفیت قطعات، ساخت و مونتاژ آنها، وجود قطعات یدکی اصلی در بازار و البته قیمت ارائه شده از سوی شرکت واردکننده بستگی دارد.

مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان

در مقایسه پژو ۵۰۸ با تلیسمان می توان گفت که این دو سدان خانوادگی شهری رقابت خود را از خیابان های فرانسه شروع کردند و به تهران رسیدند. هر دو به عنوان سدانی لوکس از طراحی مناسب و خوبی برخوردارند. با نگاه کردن به هر زاویه ای در ظاهر هر دو خودرو، متوجه هماهنگی خوبی بین قطعات و خطوط طراحی می شوید.

در مقایسه دقیق تر، می توان گفت در قسمت جلو طراحی چراغ ها و جلوپنجره تلیسمان زیباتر از پژو به نظر می رسد و فرم خاص چراغ های روزتاب آن نیز به این زیبایی افزوده است تا درنهایت چهره ای جسورتر و خشن تر نسبت به پژو به خود بگیرد. در بخش کناری هم طراحی گل گیرها و شیب شیشه های تلیسمان در مقایسه پژو ۵۰۸ چشم نوازتر به نظر می آید.

پژو ۵۰۸ از نمای روبه رو

با وجود قابل قبول بودن متریال به کاررفته در داخل کابین رنو و کیفیت مونتاژ و طراحی آن ، باید گفت که پژو در ساخت داخل کابین بهتر عمل نموده است. مواردی مانند پدال تعویض دنده که در پشت فرمان پژو قرار گرفته است و غربیلک اسپرت فرمان، ظاهری جوان پسندتر به کابین پژو ۵۰۸ داده است. گرچه درنهایت باید اذعان داشت که طراحی بدنه و کابین هر دو خودرو نمرات خوبی می گیرد و باید انتخاب را به خریدار و سلیقه او سپرد.

در بخش آپشن ها، هر دو خودرو از امکانات خوبی برخوردارند. ازنظر ایمنی هم با وجود اینکه هر دو خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی مؤسسه EURO-NCAP است؛ اما آنالیز موردی نکات ایمنی خودروها نشان می دهد که تلیسمان در بخش ایمنی عابران نمره بهتری می گیرد، درحالی که پژو در قسمت تجهیزات یاری ایمنی دارای فزونی ای نسبی در مقایسه با رقیب خود است.

در بخش تعیینات فنی هر دو سدان مجهز به موتورهای ۱۶۰۰ سی سی توربو است. قدرت موتور تلیسمان ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور آن ۲۶۰ نیوتن متر است، درصورتی که پژو ۵۰۸ قدرتی در حدود ۱۶۳ تا ۱۶۵ اسب بخار دارد و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. درنتیجه موتور تلیسمان در مقایسه پژو ۵۰۸ برنده قطعی این رقابت است.

پژو ۵۰۸ در سیستم انتقال قدرت خود از جعبه دنده ای ۶ سرعته اتوماتیک بهره می برد، درحالی که رنو تلیسمان دارای جعبه دنده ۷ سرعته و دو کلاچه است که در این قسمت نیز به فزونی تلیسمان می رسیم. در بحث مصرف سوخت هم تلیسمان فزونی را از آن خود نموده است؛ زیرا ۱ لیتر مصرف سوختِ کمتر در مقایسه پژو ۵۰۸ دارد. شتاب صفر تا صد ۷٫۷ ثانیه ای تلیسمان هم فزونی ۱٫۱ ثانیه ای نسبت به پژو دارد تا ثابت کند از هر لحاظ موتور تلیسمان گوی سبقت را از پژو ۵۰۸ ربوده است.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش رنو تلیسمان به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

مقایسه پژو ۵۰۸ با هیوندای سوناتا

در مقایسه پژو ۵۰۸ با دیگر رقبای کره ای اش نیز نتایج جالبی به دست می آوریم؛ برای مثال در مقایسه هیوندای سوناتا با این سدان فرانسوی متوجه می شویم که سوناتا با طول ۴۸۵۵ میلی متر و عرض ۱۸۵۸ میلی متر خودروی بزرگ تری است و به طور تعیین فضای بیشتری را برای یک خانواده ۵ نفره فراهم می نماید. بعلاوه ارتفاع ۱۴۷۵ میلی متری سوناتا بیانگر این نکته است که این خودرو برای خیابان های پردست انداز ایران در مقایسه پژو ۵۰۸ با ارتفاع ۱۴۶۵ میلی متری مناسب تر است.

نمای داخلی پژو ۵۰۸

در بخش طراحی بدنه می توان گفت که کمپانی پژو در نسخه فیس لیفت پژو ۵۰۸، ظاهری مجذوب کننده و جوان پسندی را به محصول خود داده است. پژو با ایجاد این تغییرات، تحولی چشمگیر در فرایند طراحی سدان های قبلی خود به وجود آورده است. اما در هیوندای سوناتا این تحول را نمی بینیم و این خودرو از همان فرایند تکراری و قدیمی طراحی هیوندای پیروی می نماید. بنابراین در این زمینه سوناتا حرف جدیدی برای گفتن ندارد، درحالی که پژو با ظاهری اسپرت تر گوی سبقت را از رقیب خود ربوده است و هیجان خاصی را با ظاهر خود برای متقاضی ایجاد می نماید.

هیوندای سوناتا حامل موتور سنتی ۲۴۰۰ سی سی هیوندای است. این موتور از نوع تنفس طبیعی است و ۱۷۸ اسب بخار قدرت و توان فراوری گشتاور ۲۴۱ نیوتن متر را دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ سوناتا ۹٫۵ ثانیه و مصرف سوختش نیز ۸٫۵ لیتر است. با وجود این اندازه مصرف سوخت، سوناتا در این امر در مقایسه پژو ۵۰۸ با مصرف سوخت ۷٫۷ لیتری بازنده رقابت محسوب می گردد. اگرچه صفر تا ۱۰۰ پژو ۸٫۸ ثانیه است، اما این اختلاف چندان قابل توجه نیست.

نمای پشتی پژو ۵۰۸

مهم ترین نکته در این رقابت، شاید قیمت این خودروها باشد. در واقع ایکاپ برای جلب توجه بازار در برابر این رقبای دیرینه همانند هیوندای و کیا با سابقه ۱۰ ساله در ایران، فقط راهکار قیمت گذاری را پیش رو داشت تا با قیمتی مناسب بتواند خودرویی هم سطح این ۳ سدان را عرضه کند.

پیشنهاد می کنیم برای مشاهده آخرین قیمت خرید و فروش هیوندای سوناتا به سایت خبرنگاران مراجعه کنید.

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی را از مقایسه پژو ۵۰۸ در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از جدیدترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آگهی های خرید و فروش پژو ۵۰۸

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 373 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 29 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها