آتی کاوان پارس نقش شهرداری تهران در هوشمندسازی باید تعریف گردد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مدیرعامل شرکت ارتباط مشترک شهر گفت: باید نقش شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی کلانشهر تهران تعیین گردد تا بتوان یکپارچگی و هماهنگی میان دستگاه های ذیربط در تحقق این امر را ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا قنادان در دومین نشست هم اندیشی نخبگان شهر تهران با حضور صاحبنظران شهر هوشمند ، گفت: بر اساس مستندات موجود قدم های مناسبی در حوزه تعریف مفهوم شهر هوشمند و همچنین تعریف استانداردهای ملی و بین المللی این حوزه برداشته گردیده است.

وی اضافه نمود: باید معین شاخص های حوزه شهر هوشمند نیز به درستی انجام گردد. تا کنون در این حوزه نقش شهرداری تهران به درستی تعریف نگردیده است. باید معین گردد که شهرداری تهران به عنوان سرمایه گذار وارد پروژه ها می گردد یا به عنوان تسهیل گر موضوع هوشمندسازی را دنبال می نماید. در حقیقت باید معین گردد که نقش شهرداری تهران چگونه تعریف می گردد و نکته مهمتر اینکه نقشی که شهرداری برای خود تعریف می نماید توسط سایر ذینفعان قابل پذیرش باشد.

قنادان با تاکید بر لزوم آموزش، گفت: قطعا نحوه آموزش نیز باید معین گردد تا پروسه آموزش تکمیل گردد. آیا شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهری می تواند با آموزش و پرورش وارد گفت وگو گردد و آموزش و نقش ترویجی را در حوزه هوشمند سازی به درستی پیگیری کند.

وی تاکید نمود: باید نگاه کاملا کلان و ملی در حوزه اجرای پروژه های هوشمندسازی شکل بگیرد و متولی این موضوع نیز معین گردد. آنچه که در شهر و کشور به عنوان یک ضرورت باید مورد توجه باشد این است که راهکاری برای حفظ یکپارچگی در میان دستگاه های مرتبط با موضوع هوشمند سازی ایجاد گردد. برای تحقق این مهم باید متولی اجرا و حفظ یکپارچگی نیز معین گردد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات مشترک شهر در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید نمود: باید فرد یا دستگاهی معین گردد تا مسئولیت ایجاد یکپارچگی را در میان دستگاه های ذیربط در امر هوشمندسازی بر عهده بگیرند و در مرحله بعد روش و چگونگی اجرای هماهنگی میان این دستگاه ها در راستای تحقق هوشمندسازی تشریح گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 410 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 1 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.