آتی کاوان پارس واکنش محافل عراقی به تحرکات نظامی ترکیه در شمال این کشور - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، ریبین سلام از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق اظهار داشت: ترکیه برای تحقق خواست و بلندپروازی ها و اهداف توسعه طلبانه خود از اهرم زور استفاده می نماید.

بهترین تجربه سفر را با رزرو تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وی اضافه نمود: ترکیه از ضعف دولت عراق استفاده می نماید.

از سوی دیگر سلیم همزه نماینده مجلس عراق امروز چهارشنبه اظهار داشت: واکنش دولت عراق به نقض حاکمیت عراق از سوی ترکیه شرم آور است. دولت عراق در برابر ترکیه ناتوان است.

همزه تاکید نمود: سکوت بغداد و اربیل به اقدامات ترکیه شرم آور است.

وی اضافه نمود: شهروندان بی گناه در معرض قتل و آوارگی در نتیجه دخالت نظامی ترکیه در عراق قرار دارند. دولت عراق باید واکنش کوبنده و قوی علیه ترکیه داشته باشد و از صدور بیانیه های خجالت بار دست بردارد.

این درحالی است که روز گذشته، دیندار زیباری، هماهنگ کننده روابط بین المللی در دولت اقلیم کردستان عراق گفت که در پی جنگ و ستیز بین ارتش ترکیه و عناصر پ ک ک که اخیراً تشدید شده است، صدها نفر در منطقه ها مرزی آواره شدند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به کوشش بعضی برای از بین بردن ثبات منطقه گفت: از سال ۱۹۹۵ تا به امروز ۸۵ روستا در منطقه شیلادزی خالی از سکنه شد.

زیباری اضافه نمود: عناصر پ ک ک در ۱۶۹ روستا محدودیت هایی برای آمد و شد اعمال کردند و درگیری آنها با ترکیه موجب آواره شدن ۱۵۰۰ نفر و خالی از سکنه شدن ۲۲ روستا شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 364 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 13 جولای 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.