آتی کاوان پارس پردازنده های گرافیکی ان ویدیا 6 برابر سریع تر شدند - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، به گزارش خبرنگاران به نقل از مارکت واچ، پردازنده های مبتنی بر فناوری تورینگ جایگزین پردازنده های قدیمی سری پاسکال می شوند که اولین بار در سال ۲۰۱۶ عرضه شده بودند.

ان ویدیا تولید اولین سری از پردازنده های گرافیکی خود بر مبنای فناوری تورینگ را آغاز کرده و انتظار می رود از آنها برای تولید رایانه های قدرتمندی استفاده شود که برای اجرای بازی های رایانه ای پیچیده به کار می روند.

تحلیل گران می گویند ان ویدیا در اواخر ماه جاری میلادی و در جریان برگزاری نمایشگاه Gamescom 2018 در آلمان در این زمینه به طور رسمی اطلاع رسانی خواهد کرد. مدیران ان ویدیا پیش از این گفته بودند که علاقمندان را در نمایشگاه یادشده شگفت زده خواهند کرد.

سه کارت گرافیک تازه ای که قرار است بر مبنای فناوری پرسرعت تورینگ در دسترس علاقمندان قرار بگیرند به ترتیب Quadro RTX 8000، Quadro RTX 6000 و Quadro RTX 5000 نام دارند. مدل اول با ۴۸ گیگابایت حافظه عرضه شده و ۱۰ هزار دلار قیمت دارد. مدل دوم با ۲۴ گیگابایت حافظه و قیمت ۶۳۰۰ دلاری عرضه می شود و مدل سوم با ۱۶ گیگابایت حافظه و قیمت ۲۳۰۰دلاری به بازار می آید.

در کارت گرافیک های جدید ان ویدیا از پردازنده هایی موسوم به Tensor Cores استفاده شده که قادر به انجام ۵۰۰ تریلیون فعالیت گوناگون در هر ثانیه هستند و به قابلیت های هوش مصنوعی و خودآموزی نیز ارتقای تصمیم گیری مجهز شده اند.

منبع: mehrnews.com

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 483 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 4 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.