آتی کاوان پارس پناهجویان افغان پشت دروازه های اروپا، هیئت وزارت مهاجرین به یونان رفت - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، وزارت مهاجرین افغانستان برای آنالیز مسائل هزاران پناهجوی افغان که در یونان گیر مانده اند، برای یافتن راهکار هیئتی را به این کشور فرستاده است.

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، هیئتی از وزارت مهاجرین افغانستان به یونان رفته است تا مسائل هزاران افغان که در شرایط سختی بسر می برند را آنالیز کند.

این در حالی است که کشور مقدونیه مرزهای خود را به روی پناهجویان افغان بسته است.

در عین حال سفارت افغانستان نیز در یونان غیرفعال شده است.

حفیظ احمد میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین افغانستان در این مورد به رادیو آزادی گفته که به خاطر حل مسائل مهاجرین افغان، دولت کابل سفارت این کشور را در یونان فعال خواهد نمود.

وی اضافه نمود: دولت افغانستان به سفارت این کشور در بلغارستان گفته است تا در خصوص مسائل پناهجویان افغان در مرز مقدونیه تحقیق کند همچنین سفارت این کشور در یونان نیز فعال خواهد شد.

هزاران پناهجوی افغان که غیرقانونی به یونان رسیده اند از جهت مقدونیه می خواهند وارد اروپا شوند اما در مرز یونان گیر مانده اند.

میلیسا فلمینگ سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در اظهارات تازه خود گفته است که در خصوص مسدود شدن مرزهای ورود به اروپا به روی پناهجویان، کشورهای بالکان یکدیگر ار مقصر قلمداد می نمایند.

این در حالی است که مقامات حقوق بشر سازمان ملل از شرایط سخت پناهجویان بین مرز یونان و مقدونیه خبر می دهند.

گفته می گردد که حد اقل ۲۰۰۰ پناهجو شامل بچه ها در دو میدان عظیم یونان و اطراف آن زندگی می نمایند.

حمید صدیق سفیر افغانستان در آلمان ماه گذشته گفته بود که تعداد زیادی از پناهجویان افغان به دلیل شرایط سخت پذیرش برای بازگشت داوطلبان اعلام آمادگی نموده اند.

.

منبع: تسنیم

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 293 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 26 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها