آتی کاوان پارس چرا موز گران شد؟ - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز گفت: افزایش قیمت دلار و عرضه کم عامل اصلی گران شدن موز در بازار است.

اکبر بدیعی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به دلایل افزایش قیمت موز در بازار اظهار کرد: با توجه به وضعیت قیمت دلار در کشور و نوساناتی که در این زمینه وجود دارد، قیمت موز نیز روز به روز بالا می رود.

وی اضافه نمود: پروسه خروج موز از گمرک و مشکلاتی که در این زمینه واردات این محصول به کشور وجود دارد، یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت موز در بازار است. مسایلی که در این زمینه وجود دارد بر روی قیمت موز اثر گذاشته و باعث گرانی آن گردیده است.

رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز توضیح داد: در این چند وقت گذشته به دلیل افزایش پلکانی قیمت دلار، بخشی از موزهای خریداری گردیده قبلی که در سردخانه ها بود با قیمت جدید وارد بازار می شد و روز به روز هرچه قیمت دلار بالا رفت، قیمت موز نیز افزایش پیدا می کرد.

بدیعی ادامه داد: قیمت میوه در بازار همیشه با توجه به عرضه و تقاضا مشخص می گردد و در این زمینه اگر عرضه موز افزایش پیدا کند قطعا قیمت آن کاهش پیدا خواهد نمود. در حال حاضر مشکلاتی در بحث عرضه موز وجود دارد و عرضه آن کم است و این موضوع باعث افزایش قیمت در بازار گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم موز در میدان بارفروشان حدود ۹۵۰۰ تومان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 112 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 3 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها