آتی کاوان پارس کاشت گیاه پاپایا برای نخستین بار در استان یزد انجام شد - آتی کاوان پارس

به گزارش آتی کاوان پارس، مجتبی شروع در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه پاپایا مهمترین میوه گرمسیری و نیمه گرمسیری دنیاست، گفت: پاپایا گیاهی علفی، همیشه سبز و دولپه است که به صورت یک تنه با چوبی نرم به ارتفاع یک تا ۱۰ متر رشد می نماید.

وی اضافه نمود: این گیاه چند ساله ممکن است تا ۲۰ سال عمر کند اما عمر مفید و اقتصادی آن بیشتر از سه سال نیست و نخستین میوه پاپایا معمولا ۱۲ ماه پس از کاشت بذر به دست می آید.

شروع اعلام نمود: هر گل حدود ۱۴۵ تا ۱۶۵ روز بعد از گرده افشانی به میوه کامل و رسیده تبدیل می گردد و در زمان رسیدن، رنگ میوه ها از سبز به زرد و گاهی نارنجی تغییر می یابد.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم عنوان نمود: از آنجا که میوه پاپایا فرازگرا است می توان آن را در مرحله بلوغ کامل برداشت و در انبار نگهداری کرد و یا به نقاط دور دست فرستاد.

وی با اشاره به فواید میوه پاپایا یادآور شد: از آنجا این میوه منبع غنی آنتی اکسیدان است، می تواند در پیشگیری از سرطان بسیار موثر باشد همچنین می تواند مانع پیری زودرس گردد و از حمله و سکته قلبی نیز جلوگیری می نماید.

شروع اضافه نمود: عملکرد پاپایا در ایران ۳٫۵ تن در هکتار است و در محیط باز سطح زیر کشت آن در منطقه بلوچستان حدود ۳۰ هکتار است.

وی اعلام نمود: در حال حاضر سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خاتم ۸ هزار مترمربع به شکل کشت گلخانه ای است و عملکرد این محصول در گلخانه متفات از کشت باز است.

شروع یادآور شد: در کشت گلخانه ای در هر هزار مترمربع ۳۵۰ درخت کشت می گردد که هر درخت بین ۲۰ تا ۱۰۰ عدد میوه می دهد.

وی اضافه نمود: وزن هر میوه بسته به شرایط گلخانه و تغذیه متفاوت و بین ۲۵۰ گرم تا ۵۰۰ گرم است که با این حساب پیش بینی می گردد ۲۴ تن محصول مرغوب پاپایا برداشت و با قیمت بسیار مطلوبی به عنوان میوه لوکس به فروش برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 496 views بار دسته بندی : اخبار و رویدادها تاريخ : 30 می 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها